Název: | Conceptual models for describing virtual worlds |
Autoři: | Bernier, F. Boivin, E. Laurendeau, D. Mokhtari, M. Lemieux, F. |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2004: Posters: The 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, 2.-6. February 2004, Plzen, p. 25-28. |
Datum vydání: | 2004 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Poster/N11.pdf http://hdl.handle.net/11025/930 |
ISBN: | 80-903100-6-0 |
Klíčová slova: | virtuální svět;konceptuální modely |
Klíčová slova v dalším jazyce: | virtual world;conceptual models |
Abstrakt: | A conceptual model of a virtual world is a high-level representation of how the objects behave and how they are related to each other. The conceptual models identify the most essential elements of the reality to be simulated. This is the first and a very important step in the process of designing a virtual world. Afterwards, specific and complex models can be implemented and inserted into these conceptual models. This paper provides an overview of existing conceptual models used to design virtual worlds. A number of existing frameworks and architecture for describing virtual worlds are classified into six kinds of conceptual models: unstructured, graphic-oriented, network-oriented, object-oriented, environment-oriented and relational graph-oriented representations. The advantages and issues regarding virtual world design, management, reusability and interoperability are discussed. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2004: Posters |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
N11.pdf | 48,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/930
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.