Title: | Ženské postavy v dramatech J. K. Tyla |
Other Titles: | Female characters in J. K. Tyl´s Dramas |
Authors: | Váchalová, Ivana |
Advisor: | Viktora, Viktor |
Referee: | Novotný, Jiří |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9352 |
Keywords: | Josef Kajetán Tyl;žena;cit;láska;vztah;matka;vlastenectví;výchova;drama |
Keywords in different language: | Josef Kajetán Tyl;woman;emotion;love;relationship;mother;patriotism;education;drama |
Abstract: | Ve své práci se zaměřuji na ženské postavy v dramatickém díle Josefa Kajetána Tyla. Pokouším se nalézt funkci, kterou zastávají ženy v Tylových hrách. Pro svoji analýzu jsem použila všechna dostupná Tylova dramata, ať v nich ženy zastávaly hlavní či vedlejší úlohu. Nejprve jsem popsala jednotlivé ženské postavy, dále jsem nejtypičtější z nich porovnala a nalezla jejich významné podobnosti i rozdíly. Nakonec jsem se pokusila co nejlépe interpretovat veškeré získané informace. |
Abstract in different language: | In my thesis I focus on the women characters in the dramatic work of Josef Kajetan Tyl. I am trying to find the function which the women have in Tyl's plays. For myanalysis I used all available Tyl's dramas, either with women's major or minor role. Firstly I described the individual women characters, next I compared the most typical characacters of them and found significant similarities and differences. Finally I tried to best interpret all gathered data. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Vachalova.pdf | Plný text práce | 2,09 MB | Adobe PDF | View/Open |
vachalova_viktora.pdf | Posudek vedoucího práce | 202,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
vachalova_novotny.pdf | Posudek oponenta práce | 224,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
vachalova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 155,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/9352
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.