Title: Studie podvozku pro regionální vozidlo
Other Titles: Research Study of a Traction Bogie for an Electrical Regional Unit
Authors: Štěno, Jiří
Advisor: Heller, Petr
Zemánek, Robert
Referee: Špalek, Petr
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13574
Keywords: regionální jednotka;elektrická jednotka;trakční podvozek;primární vypružení;torzní tyč;zkrutná tyč;vedení dvojkolí;kyvné rameno;kývačka;hmotnost
Keywords in different language: regional train;electric multiple unit;EMU;motor bogie;traction bogie;primary suspension;wheelset guidance;swing arm;mass
Abstract: Diplomová práce obsahuje přehled podvozků pro regionální vozidla, souhrn poznatků a možností. Studie se zabývá možností úspory celkové hmotnosti podvozku pomocí nestandardního způsobu primárního vypružení. V konstrukční části byl navržen podvozek s primárním vypružením pomocí torzní tyče a s vedením dvojkolí kyvným ramenem. Cílem bylo posoudit, zda navrhovaný způsob vypružení dokáže přinést úsporu hmotnosti.
Abstract in different language: This diploma thesis contains traction bogie survey for regional multiple units, summary of information and possibilities. Research study is about mass reduction by using unusual suspension. In the design part a traction bogie was designed. There are torsion bars used in primary suspension. The wheelset guidance is performed by swing arm. The objective of thesis is to assess possible mass reduction.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KKS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Steno.pdfPlný text práce9,62 MBAdobe PDFView/Open
Posudek vedouciho - Steno.pdfPosudek vedoucího práce1,08 MBAdobe PDFView/Open
Posudek oponenta - Steno.pdfPosudek oponenta práce971,16 kBAdobe PDFView/Open
Steno.pdfPrůběh obhajoby práce290,54 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/13574

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.