Title: Analýza forem spolupráce učitele s rodinou v programu Začít spolu na základních školách v Plzni
Other Titles: The analysis of the ways of the cooperation between a teacher and a family in the program Step by step at primary schools in Pilsen
Authors: Kolingerová, Vendula
Advisor: Soukupová, Pavla
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14863
Keywords: Začít spolu;spolupráce s rodinou;komunikace s rodiči;zásady komunikace;vztah učitele a rodiče;základní škola Plzeň
Keywords in different language: Step by step;the cooperation with family;the communication with parents;principles of the communication;the relation of the teacher and parents;primary schools in Pilsen
Abstract: Diplomová práce se zabývá spoluprací učitele s rodinou v programu Začít spolu na základních školách v Plzni. Teoretická část práce se věnuje vymezení základních pojmů, o které se v práci opíráme. V prvních kapitolách představujeme program Začít spolu, rozdíly mezi běžnou základní školou a školou s tímto programem. Zabýváme se vztahem učitele a rodiče, uvádíme některé zásady správné komunikace. Hlavní kapitolou je kapitola č. 3, která se zabývá možnostmi spolupráce učitele s rodinou v programu Začít spolu. Praktická část práce je věnována analýze těchto možností spolupráce na základních školách v Plzni formou dotazníkového šetření a interview. Součástí práce je praktické doporučení pro učitele, které se týká spolupráce s rodinou.
Abstract in different language: The diploma thesis is related to the cooperation between the teacher and parents in the program Step by step at primary schools in Pilsen. The theretical part devotes to the specification of basic terms, that we use in the whole dissertation. In first chapters we introduce the program Step by step, differences between the common school and the school with program Step by step. We look into the relation of the teacher and parents, we introduce some principles of the correct communication. The main chapter is the chapter three, that is related to ways of the cooperation of teachers and parents in the program Step by step. The practical part of this diploma thesis dedicates to the analysis of those ways of the cooperation at primary schools in Pilsen by questionnaires and interviews. This diploma thesis also includes practical suggestions for teachers, that are related to the cooperation with parents.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vendula Kolingerova, diplomova prace.pdfPlný text práce2,61 MBAdobe PDFView/Open
Kolingerova VP.pdfPosudek vedoucího práce49,72 kBAdobe PDFView/Open
Kolingerova OP.pdfPosudek oponenta práce33,27 kBAdobe PDFView/Open
Kolingerova O.pdfPrůběh obhajoby práce12,72 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/14863

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.