Title: Možnosti využití knih k rozvoji předčtenářských dovedností v MŠ
Other Titles: Possibilities of books to develop pre-reading skills in kindergarten
Authors: Valečková, Ivana
Advisor: Cozlová, Světlana
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/15150
Keywords: předškolní dítě;kniha;dětská literatura;čtení;čtenářská gramotnost
Keywords in different language: preschool child;book;children's literature;reading;literacy
Abstract: Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na možnosti využití knih u předškolních dětí. Jak vzbudit zájem o literaturu a později o samotné čtení. Teoretická část popisuje terminologii dětské literatury a její význam pro rozvoj dítěte. Dále jak může rodinné prostředí, mateřská škola a média ovlivnit vztah dítěte k literatuře. Praktická část je zaměřena na práci knihou u předškolních dětí. Jakým způsobem lze knihu využívat. Dále, zda rodiče mají zájem o přípravu předškolních dětí ke čtenářské výchově.
Abstract in different language: In my thesis I focused on the possibilities of books for preschool children. How to rise their interest in literature and later on the actual reading. The theoretical part describes the terminology of children's literature and its importance for the development of the child. Furthermore, how can a family environment, kindergarten and media affect the child's relationship to the literature. The practical part is focused on the work book for preschool children. How can it use the book. Furthermore, if parents are interested in preparing preschool children for reading education.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAKALARSKA_PRACE....pdfPlný text práce2,07 MBAdobe PDFView/Open
valeckova VP.pdfPosudek vedoucího práce50,22 kBAdobe PDFView/Open
valeckova OP.pdfPosudek oponenta práce30,85 kBAdobe PDFView/Open
Valeckova O.pdfPrůběh obhajoby práce14,07 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/15150

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.