Název: Specifika vyučování angličtiny u seniorů
Další názvy: Issues in Teaching English to Senior Language Learners
Autoři: Zítková, Eva
Vedoucí práce/školitel: Klečková, Gabriela
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/15356
Klíčová slova: stárnutí;psychologie stárnutí;stáří;senior;angličtina;metodologie;dotazník;výzkum;univerzita třetího věku
Klíčová slova v dalším jazyce: ageing;psychology of ageing;senior age;english;methodology;questionnaire;research;university of third age
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vyučováním anglického jazyka u seniorů. Hlavní fakta o procesu stárnutí z pohledu biologického, psychologického a sociálního jsou představena v teoretické části. Zde je dále přehled metodologií a základních metod výuky angličtiny, na což navazuje stručný nástin vzdělávání seniorů v České republice a především návrhy a praktické tipy pro výuku seniorů. Výzkum provedený na Univerzitě Třetího věku a uskutečněný pomocí dotazníků je popsán v následující části práce. Dotazníky zkoumaly představy seniorů o výuce anglického jazyka. Výsledky, které jsou prezentovány formou grafů, doprovázejí komentáře a důsledky pro učitele. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že studenti požadují výuku slovíček, gramatiky, poslechu i mluvení formou tradičních metod. Preferují například cvičení na překlad či práce s obrázky, ovšem bez jakéhokoli hodnocení či známkování; klíčovým momentem je motivace studentů k učení.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with the topic of teaching the English language to senior language learners. In the theoretical part, essential information about the ageing processes in terms of biological, psychological and social changes is provided. Next, an overview of basic English teaching methods and methodologies is presented, followed by a brief view on the senior education in the Czech Republic and summarized by suggestions for teaching seniors. The conducted research is described in the subsequent part of the thesis. The research, realized by the means of questionnaires, examined senior learners' preference in English language teaching. The results, presented in graphs, are followed by commentaries and implications for teachers. Based on the results of the research, it is concluded that the participants prefer to learn vocabulary and grammar as well as do listening and speaking by means of traditional methods. They like for instance grammar-translation exercises or working with pictures, but without any assessment of their knowledge; senior learners' motivation is the crucial aspect of their study.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Zitkova_final.pdfPlný text práce637,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zitkova V.pdfPosudek vedoucího práce510,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zitkova O.pdfPosudek oponenta práce1,09 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zitkova P.pdfPrůběh obhajoby práce327,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15356

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.