Název: | Specifika vyučování angličtiny u seniorů |
Další názvy: | Issues in Teaching English to Senior Language Learners |
Autoři: | Zítková, Eva |
Vedoucí práce/školitel: | Klečková, Gabriela |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15356 |
Klíčová slova: | stárnutí;psychologie stárnutí;stáří;senior;angličtina;metodologie;dotazník;výzkum;univerzita třetího věku |
Klíčová slova v dalším jazyce: | ageing;psychology of ageing;senior age;english;methodology;questionnaire;research;university of third age |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá vyučováním anglického jazyka u seniorů. Hlavní fakta o procesu stárnutí z pohledu biologického, psychologického a sociálního jsou představena v teoretické části. Zde je dále přehled metodologií a základních metod výuky angličtiny, na což navazuje stručný nástin vzdělávání seniorů v České republice a především návrhy a praktické tipy pro výuku seniorů. Výzkum provedený na Univerzitě Třetího věku a uskutečněný pomocí dotazníků je popsán v následující části práce. Dotazníky zkoumaly představy seniorů o výuce anglického jazyka. Výsledky, které jsou prezentovány formou grafů, doprovázejí komentáře a důsledky pro učitele. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že studenti požadují výuku slovíček, gramatiky, poslechu i mluvení formou tradičních metod. Preferují například cvičení na překlad či práce s obrázky, ovšem bez jakéhokoli hodnocení či známkování; klíčovým momentem je motivace studentů k učení. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with the topic of teaching the English language to senior language learners. In the theoretical part, essential information about the ageing processes in terms of biological, psychological and social changes is provided. Next, an overview of basic English teaching methods and methodologies is presented, followed by a brief view on the senior education in the Czech Republic and summarized by suggestions for teaching seniors. The conducted research is described in the subsequent part of the thesis. The research, realized by the means of questionnaires, examined senior learners' preference in English language teaching. The results, presented in graphs, are followed by commentaries and implications for teachers. Based on the results of the research, it is concluded that the participants prefer to learn vocabulary and grammar as well as do listening and speaking by means of traditional methods. They like for instance grammar-translation exercises or working with pictures, but without any assessment of their knowledge; senior learners' motivation is the crucial aspect of their study. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Zitkova_final.pdf | Plný text práce | 637,53 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Zitkova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 510,53 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Zitkova O.pdf | Posudek oponenta práce | 1,09 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Zitkova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 327,27 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/15356
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.