Title: Vliv osobnosti: Introverze a extroverze v učení se anglickému jazyku
Other Titles: Personality Trades: Introversion and Extroversion in English Language Learning
Authors: Dostálová, Jitka
Advisor: Klečková, Gabriela
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/15363
Keywords: extraverze;introverze;osobnost;cizí jazyk;anglický jazyk;pedagogika;vyučovací metody
Keywords in different language: extraversion;introversion;personality;foreign language;english language;pedagogy;teaching methods
Abstract: Tématem této diplomové práce je vliv introverze a extroverze na schopnost učení se. Teoretická část se soustředí na typické vlastnosti extroverze a introverze a také na to, jakým způsobem mohou tyto vlastnosti ovlivnit studijní schopnosti a styly. Praktická část se soustředí na několik témat: jednak zjišťuje do jaké míry osobní názory a vlastnosti dotazovaných studentů odpovídají teorii, dále se výzkum zabývá studijními preferencemi a zvyklostmi studentů a za třetí analyzuje souvislost mezi osobními charakteristikami vyplývajícími z typu osobnosti a studijními úspěchy. Vzorku studentů střední školy byly rozdány testy osobnosti a dotazníky a také byly získány jejich známky z anglického jazyka za poslední tři pololetí. Z výsledků šetření bylo vyvozeno, že extroverti jsou v hodinách aktivnější, jejich výsledky ústních zkoušek jsou lepší než výsledky písemných a preferují aktivnější vyučovací metody. Introvertní studenti jsou méně aktivní v komunikaci, jejich výsledky ústních zkoušek jsou horší než výsledky písemných a preferují vyučovací metody, při kterých mají klid a čas na práci. Introverti jsou také celkově lepšími studenty než extroverti.
Abstract in different language: The thesis deals with the topic of influence of extraversion and introversion on the learning ability. The background part focuses on the typical characteristics of extraversion and introversion and also on the ways those aspects of personality can influence learning styles and abilities. The conducted research focuses on several topics. Firstly, it discovers to what extent the personal views and characteristics of the researched students agree with the theory. Secondly, the research reveals learning preferences and habits of the students. Thirdly, it analyzes the connection between the characteristics of each personality type and study results of the students. To a sample of high school students were given personality testy and personal questionnaires; also, their grades from English for the last three terms were purchased. Based on the results of the research, it is concluded the extraverts are more active in lessons, their results from oral exams are better than those from written exams and they prefer active and engaging teaching methods. Introverted students are less active in communication, their oral results are worse than written and they prefer calmer teaching methods provide them time form thinking over their answers. Overall results show introverted students are better learners in general.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Dostalova.pdfPlný text práce688,16 kBAdobe PDFView/Open
Dostalova V.pdfPosudek vedoucího práce593,29 kBAdobe PDFView/Open
Dostalova O.pdfPosudek oponenta práce686,82 kBAdobe PDFView/Open
Dostalova P.pdfPrůběh obhajoby práce363,53 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/15363

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.