Title: | Vytvoření výukového programu pro výuku předmětu UZI |
Other Titles: | Creation of learning program for UZI learning |
Authors: | Strolený, Josef |
Advisor: | Matoušek, Václav |
Referee: | Mouček, Roman |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/17867 |
Keywords: | znalost;znalostní systémy;získávání znalostí;inference;inferenční sítě;bayesovský přístup;bayesovská síť |
Keywords in different language: | knowledge;knowledge system;knowledge acquisition;inference;inferential network;bayesian inference;bayesian network |
Abstract: | Tato práce se zabývá vytvořením výukových materiálů pro výuku znalostního inženýrství. Práce popisuje způsoby reprezentace znalostí, způsoby usuzování a Bayesovský přístup. Student by měl po přečtení práce znát základní možnosti tvorby znalostních systémů a být seznámen s jejich výhodami a nevýhodami. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis deals with creation of learning materials for knowledge engineering. The thesis describes ways of knowledge representation and methods of inference and Bayesian inference. Student should know common ways of knowledge system creation and should know about methods advantages and disadvantages after reading this thesis. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bakalarka.pdf | Plný text práce | 1,16 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-A12B0169P-hodnoceni.pdf | Posudek vedoucího práce | 221,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-A12B0169P-posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 281,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-A12B0169P-obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 103,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/17867
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.