Title: | Rozvoj předčtenářské gramotnosti u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí |
Other Titles: | Development of pre-reading literacy in children from social disadvantaged enviroment |
Authors: | Tymlová, Sandra |
Advisor: | Sovová, Pavla |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/18399 |
Keywords: | předčtenářská gramotnost;sociální znevýhodnění;diagnostika;kazuistika |
Keywords in different language: | pre-reading literacy;social disadvantage;diagnostics;kasuistry |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá rozvojem předčtenářských dovedností u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Teoretická část se věnuje předčtenářské gramotnosti a sociálnímu znevýhodnění. Praktická část představuje diagnostiku dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, jejich kazuistiky a především návrhy pro rozvoj předčtenářských dovedností u těchto dětí. |
Abstract in different language: | Bachelor thesis deals with the development of pre-reading skills of children from socially disadvantaged backgrounds. The theoretical part deals with pre-reading literacy and social disadvantage. The practical part presents the diagnosis of children from socially disadvantaged backgrounds, their casuistry and most importantly propose the development of pre-reading skills among these children. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP - Sandra Tymlova.pdf | Plný text práce | 3,31 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Tymlova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 42,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Tymlova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 47,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Tymlova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 12,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/18399
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.