Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKratochvíl, Miloš
dc.contributor.authorProcházková, Julie
dc.contributor.refereePolák, Michal
dc.date.accepted2015-06-03
dc.date.accessioned2016-03-15T08:52:56Z
dc.date.available2014-06-30cs
dc.date.available2016-03-15T08:52:56Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-15
dc.identifier64064
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/19123
dc.description.abstractTato práce pojednává o teorii morálního vývoje představené Jeanem Piagetem v knize The moral Judgment od the child. Dětský vývoj v mravní oblasti je vyložen dle toho, jak postupuje v čase; od primitivní formy vztahu k pravidlům mající podobu individuálních rituálů přechází vývoj do heteronomní fáze a později vrcholí v autonomii. Piagetem rozlišené dva typy morálky jsou vyloženy v souvislosti se specifickou povahou dětského myšlení a jsou rovněž zasazeny do sociálních vztahů. Krátce jsou popsána také stadia užívání pravidel a kritické ohlasy na Piagetovu teorii.cs
dc.format48 s. (64 378 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=64064-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmorální vývojcs
dc.subjectindividuální rituálycs
dc.subjectegocentrismuscs
dc.subjectnátlak dospělýchcs
dc.subjectheteronomiecs
dc.subjectjednostranný respektcs
dc.subjectmravní realismuscs
dc.subjectobjektivní zodpovědnostcs
dc.subjectautonomiecs
dc.subjectspoluprácecs
dc.subjectvzájemný respektcs
dc.subjectsubjektivní zodpovědnostcs
dc.titlePiagetova psychologie morálního vývojecs
dc.title.alternativePiaget´s psychology of moral developmenten
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the theory of moral development described by Jean Piaget in The moral judgment of the child. The moral development is explained from its beginnings in individual rites, then it pass through heteronomy to its final stage in autonomy. These two types of morality distinguished by Piaget are elaborated in relation with peculiar childish way of thinking and in connection with social relationships. Piagets stages of practise of rules are also mentioned such as critical reactions to his theory.en
dc.subject.translatedmoral developmenten
dc.subject.translatedindividual ritesen
dc.subject.translatedegocentrismen
dc.subject.translatedadult constrainten
dc.subject.translatedheteronomyen
dc.subject.translatedunilateral respecten
dc.subject.translatedmoral realismen
dc.subject.translatedobjective responsibilityen
dc.subject.translatedautonomyen
dc.subject.translatedcooperationen
dc.subject.translatedreciprocal respecten
dc.subject.translatedsubjective responsibilityen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP-JP-2015.pdfPlný text práce548,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-prochazkova_kratochvil.pdfPosudek vedoucího práce485,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-prochazkova_polak.pdfPosudek oponenta práce575,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Prochazkova_J.pdfPrůběh obhajoby práce674,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19123

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.