Název: | Aktivizační metody ve výuce biologie |
Další názvy: | Activation methods in biology education |
Autoři: | Kociánová, Eva |
Vedoucí práce/školitel: | Vágnerová, Petra |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19192 |
Klíčová slova: | aktivizační metody;biologie;střední škola;problémové vyučování;diskusní metody;inscenační metody;situační metody;speciální metody;didaktické hry |
Klíčová slova v dalším jazyce: | activation methods;biology;high school;problem teaching;discussion methods;staging methods;situation methods;special methods;didactic games |
Abstrakt: | Diplomová práce je zpracována na téma Aktivizační metody ve výuce biologie. Objasňuje kritéria volby metod vhodných pro vyučování a jejich pojetí. Obecně charakterizuje aktivizační metody v systému všech metod včetně jejich výhod i nevýhod aplikace. Popisuje jednotlivé metody vhodné pro využití ve výuce biologie. V mnoha případech pro dokreslení a snazší pochopení nabízí i možnosti její aplikace. Práce nabízí i zásobník her využitelných v hodinách biologie, včetně dvou podrobně připravených aktivit využitelných nad rámec těchto hodin. Obsahuje i zhodnocení vybraných aktivit a her v pedagogické praxi, jejich náročnost přípravy, průběhu realizace a efektu při a po realizaci. Současně seznamuje se současnými kurikulárními dokumenty a jejich vztahem k aktivizačním metodám. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This dissertation is elaborated on the theme Activation methods in teaching biology. It clarifies the criteria for selection of suitable methods for teaching and concepts. Generally characterized activation methods in the system of methods, including their advantages and disadvantages of applications. It describes the various methods suitable for use in teaching biology. In many instances to illustrate and for better understanding offers the possibility of its application. Work offers also stack of games usable during biology classes, also including two detail prepared activities, which can be used beyond these classes. It also contains an evaluation of selected activities and games in educational practice, progress of implementation and effects during and after realization. At the same time it introduces with actual curricula and their relationship to activating methods. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Rigorózní práce / Rigorous theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Kocianova.pdf | Plný text práce | 4,45 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-kocianova v.pdf | Posudek vedoucího práce | 694,58 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-kocianova o.pdf | Posudek oponenta práce | 974,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-kocianova p.pdf | Průběh obhajoby práce | 190,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/19192
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.