Název: | Analýza MMORPG herního světa "World of Warcraft" z antropologických pozic |
Další názvy: | Massively multiplayer online role - playign games as a social space |
Autoři: | Milová, Ivana |
Vedoucí práce/školitel: | Balaš, Nikola |
Oponent: | Hirt, Tomáš |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19258 |
Klíčová slova: | massively multiplayer online role-playing games;World of warcraft;neoficiálny server;guilda;hra;hráč;online hry;počítačové hry;subkultúra;sociálna skupina;etnografický výzkum;kvalitativní výzkum;raid;magický kruh |
Klíčová slova v dalším jazyce: | massively multiplayer online role-playing games;World of warcraft;unofficial server;guild;game;gamer;online games;computer games;subculture;social group;ethnographic research;qualitative research;raid;magic circle |
Abstrakt: | Cieľom tejto práce je na základe etnografického výskumu popísať sociálnu realitu a subkultúru hráčov MMORPG hry World of Warcraft. Ciele práce budú dosahované prostredníctvom popisu a analýzy špecifického sociálneho zoskupenia takzvanej "guildy" v priestore masívne multiplayer "online role-playing hry" World of Warcraft. Bádateľský zámer je konkrétne sústredený na hru World of Warcraft z pozície neoficiálneho česko-slovenského herného serveru. Výskum sa užšie zameriava na hráčov (užívateľov) hry World of Warcraft, ktorí sú integrálnymi členmi guild predovšetkým guild so zameraním "player versus enviroment PVE" (hráč proti prostrediu). "Player versus enviroment" typ herného zoskupenia je skúmaný za účelom lepšej prehľadnosti a reprezentatívnosti v oblasti výskumu guild ako herných sociálnych zoskupení. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of the thesis is based on ethnographic research, focused to describe social reality and subculture of players of MMORPG game World of Warcraft. The objectives of the work are achieved through the description and analysis of specific social groupings so-called 'guilds' in the area of massively multiplayer 'online role-playing game' World of Warcraft. Investigative plan is specifically focused on the game World of Warcraft from a position of unofficial Czech - Slovak gaming servers. Based on qualitative research, I assume that players do not play the game primarily because of the desire for the game itself. I argue that the players, who are playing MMORPG games are playing out of their primary reason, desire for social interactions within a subcultural social group, which playing these types of games certainly provides. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KSA) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Ivana_Milova_Massively_multiplayer_online_role_playing_games_ako_socialny_priestor_2014_SKA.pdf | Plný text práce | 2,26 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Milova_posudek vedouciho leden 2015.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,59 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Milova_posudek oponenta leden 2015.pdf | Posudek oponenta práce | 1,13 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Milova_prubeh obhajoby leden 2015.pdf | Průběh obhajoby práce | 403,72 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/19258
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.