Název: Komparace strategií online politického marketingu za účelem fundraisingu prezidentských kampaní Barracka Obamy v letech 2008 a 2012
Další názvy: Comparation of online strategies of political marketing in relation to fundraising for Barrack Obama's campaigns in 2008-2012
Autoři: Kreml, Karel
Vedoucí práce/školitel: Rosůlek, Přemysl
Oponent: Mertl, Jiří
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19508
Klíčová slova: online politický marketing;fundraising;prezidentská volební kampaň;spojené státy americké;barack obama;marketingové metody a nástroje;internet;financování volební kampaně
Klíčová slova v dalším jazyce: online political marketing;fundraising;presidential election campaign in;united states of america;barack obama;marketing methods and tools;internet;funding election campaigns
Abstrakt: Tato práce řeší otázku metod a nástrojů politického marketingu, které byly užity pro první a druhou kampaň Baracka Obamy v prezidentských volbách v letech 2008 a 2012. Práce z tohoto hlediska tyto kampaně porovnává. Cílem je zjistit, zda byly nástroje a metody jiné, případně užité jinak, a pokud ano, jak. V první části popisujeme nástroje a metody online fundraisingu v obecné rovině, poté vysvětlujeme pět základních fundraisingových strategií podle fundraisingového specialisty Mala Warwicka. V druhé části analyzujeme první a druhou prezidentskou kampaň Baracka Obamy na základě marketingových metod a nástrojů užitých Warwickem ve svých strategiích. V závěru porovnáváme všechny nástroje a metody mezi sebou.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with a question of political marketing tools and methods, which were used for fundraising of the first and the second campaign of Barack Obama, for presidential elections in 2008 and 2012. Our work also compares both campaigns. The aim is to find out if the tools and methods were different or were used differently, and if so, we ask "how". In the first part we describe online fundraising tools and methods in general, and then we explain five basic fundraising strategies according to fundraising specialist Mal Warwick. In the second part we analyze the first and the second presidential campaign of Barack Obama based on marketing tools and methods used by Warwick in his strategies. In conclusion we compare all tools and methods with each other.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska_prace_Karel_Kreml_2015.pdfPlný text práce942,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Kreml_ved.docxPosudek vedoucího práce33,72 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
oponent-Kreml_opo.docxPosudek oponenta práce45,81 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
obhajoba-Kreml.pdfPrůběh obhajoby práce260,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19508

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.