Title: Komparace strategií online politického marketingu za účelem fundraisingu prezidentských kampaní Barracka Obamy v letech 2008 a 2012
Other Titles: Comparation of online strategies of political marketing in relation to fundraising for Barrack Obama's campaigns in 2008-2012
Authors: Kreml, Karel
Advisor: Rosůlek, Přemysl
Referee: Mertl, Jiří
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19508
Keywords: online politický marketing;fundraising;prezidentská volební kampaň;spojené státy americké;barack obama;marketingové metody a nástroje;internet;financování volební kampaně
Keywords in different language: online political marketing;fundraising;presidential election campaign in;united states of america;barack obama;marketing methods and tools;internet;funding election campaigns
Abstract: Tato práce řeší otázku metod a nástrojů politického marketingu, které byly užity pro první a druhou kampaň Baracka Obamy v prezidentských volbách v letech 2008 a 2012. Práce z tohoto hlediska tyto kampaně porovnává. Cílem je zjistit, zda byly nástroje a metody jiné, případně užité jinak, a pokud ano, jak. V první části popisujeme nástroje a metody online fundraisingu v obecné rovině, poté vysvětlujeme pět základních fundraisingových strategií podle fundraisingového specialisty Mala Warwicka. V druhé části analyzujeme první a druhou prezidentskou kampaň Baracka Obamy na základě marketingových metod a nástrojů užitých Warwickem ve svých strategiích. V závěru porovnáváme všechny nástroje a metody mezi sebou.
Abstract in different language: This thesis deals with a question of political marketing tools and methods, which were used for fundraising of the first and the second campaign of Barack Obama, for presidential elections in 2008 and 2012. Our work also compares both campaigns. The aim is to find out if the tools and methods were different or were used differently, and if so, we ask "how". In the first part we describe online fundraising tools and methods in general, and then we explain five basic fundraising strategies according to fundraising specialist Mal Warwick. In the second part we analyze the first and the second presidential campaign of Barack Obama based on marketing tools and methods used by Warwick in his strategies. In conclusion we compare all tools and methods with each other.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska_prace_Karel_Kreml_2015.pdfPlný text práce942,57 kBAdobe PDFView/Open
vedouci-Kreml_ved.docxPosudek vedoucího práce33,72 kBMicrosoft Word XMLView/Open
oponent-Kreml_opo.docxPosudek oponenta práce45,81 kBMicrosoft Word XMLView/Open
obhajoba-Kreml.pdfPrůběh obhajoby práce260,25 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19508

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.