Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kubíková, Kateřina | |
dc.contributor.author | Ryšavá, Jana | |
dc.contributor.referee | Holeček, Václav | |
dc.date.accepted | 2015-05-20 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-15T09:01:33Z | - |
dc.date.available | 2013-12-20 | cs |
dc.date.available | 2016-03-15T09:01:33Z | - |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-14 | |
dc.identifier | 60601 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/19911 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je zjistit, jak souvisí žákova sebedůvěra a sebepojetí s výkonovou motivací a se strachem a úzkostí ve škole. Práce se věnuje popisu základních pojmů, jako je strach, úzkost, emoce, funkce emocí, problematika strachu a úzkosti ve škole, výkonová motivace a aktivní a pasivní strach. V praktické části práce jsou použity dva druhy dotazníků: dotazník SPAS, který měří žákovo sebepojetí a představy o sobě a dotazník LMG, který měří pozitivní a negativní motivaci. Došli jsme k závěru, že strach, sebehodnocení a sebedůvěra mají zásadní vliv na žákův výkon a výkonovou motivaci. Pasivní strach vede k nižšímu sebehodnocení a sebedůvěře a k úzkostnosti. Úzkostní žáci mají tedy menší sebedůvěru a prožívají silněji pasivní strach, na rozdíl od žáků neúzkostných | cs |
dc.format | 98 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=60601 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | strach | cs |
dc.subject | úzkost | cs |
dc.subject | výkonová motivace | cs |
dc.subject | aktivní a pasivní strach | cs |
dc.subject | sebepojetí | cs |
dc.subject | sebedůvěra | cs |
dc.title | Strach a úzkost ve škole | cs |
dc.title.alternative | Fear and anxiety at school | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The aim of this diploma thesis is to discover the connection between student´s self-confidence and self-esteem and achievement motivation and fear and anxiety at school. This diploma thesis describes the main terms such as fear, anxiety, emotion, function of emotion, the issue of fear and anxiety at school, achievement motivation and active and passive fear. In the practical part there are two types of questionnaires: SPAS questionnaire which measures student´s self-confidence and self-esteem and LMG questionnaire which measures positive and negative motivation. We come to a conclusion that fear, self-confidence and self-esteem have fundamental impact on student´s performance and achievement motivation. Passive fear leads to lower self-esteem and self-confidence and anxiety. Students who are anxious have lower self-esteem and they experience stronger passive fear unlike students without anxiety. | en |
dc.subject.translated | fear | en |
dc.subject.translated | anxiety | en |
dc.subject.translated | achievement motivation | en |
dc.subject.translated | active and passive fear | en |
dc.subject.translated | self-confidence | en |
dc.subject.translated | self esteem | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP - Rysava.pdf | Plný text práce | 3,21 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Rysava - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 313,4 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Rysava - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 586,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Rysava - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 144,9 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/19911
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.