Title: Problematika výuky informatiky pro seniory
Other Titles: Problematics of teaching informatics to seniors
Authors: Chejlava, Viktor
Advisor: Štich, Lukáš
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20025
Keywords: vzdělávání seniorů;univerzita třetího věku;informační technologie;stárnutí;andragogika;gerontopedagogika;celoživotní vzdělávání;motivace
Keywords in different language: education of seniors;university of the third age;information technology;aging;andragogy;gerontopedagogy;lifelong learning;motivation
Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání seniorů v oblasti informačních technologiích. V teoretické části práce jsou popsány vybrané základní pojmy, je zde řešen vztah seniorů k informačním technologiím. Obsahem práce jsou taktéž instituce, které se zabývají vzděláváním seniorů. Praktická část práce je zaměřena na dotazníkové šetření, které zjišťuje vztah seniorů k výpočetní technice a jejich aktuální dovednosti.
Abstract in different language: The Bachelor thesis is aimed on informatics education for seniors. The teorethical part describes selected basic terms, it also solves relationship of seniors to information technologies, and it also discusses institutions dealing with education of seniors. The target of the practical part is to determine the relationship of seniors to informatics and their existing knowledge by means of survey.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - Problematika vyuky informatiky pro seniory.pdfPlný text práce2,37 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-CHEJLAVA HODNOCENI.pdfPosudek vedoucího práce584,35 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Chejlava_BP_posudek_oponenta_Filipi_BP2015.pdfPosudek oponenta práce238,36 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Chejlava protokol159.pdfPrůběh obhajoby práce351,38 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/20025

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.