Název: | Geometrická abstrakce |
Další názvy: | Geometric abstraction |
Autoři: | Poršová, Denisa |
Vedoucí práce/školitel: | Poláček Stanislav, MgA. Mgr. |
Oponent: | Vančát Jaroslav, Doc. PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24074 |
Klíčová slova: | abstrakce;geometrická abstrakce;expresivní abstrakce;kresba;malba;krajina |
Klíčová slova v dalším jazyce: | abstraction;geometric abstraction;expressive abstraction;drawing;painting;landscape |
Abstrakt: | V mé diplomové práci jsem se zabývala geometrickou abstrakcí, kde jsem na tohle téma vytvořila šest velkoformátových obrazů o velikosti 150x100cm. Pro své obrazy jsem hledala inspiraci v krajině a okolí, kterou jsem míjela při jízdě dopravními prostředky při mých běžných cestách, tedy nejčastěji se jednalo o budovy, lesy, pole a silnice. Dále jsem samozřejmě čerpala i v historii abstrakce, kterou jsem shrnula v teoretické části mé práce. Celá práce se v průběhu vyvíjela, původně jsem postupovala od fotografie, přes kresbu k malbě a od malby ke kresbě, přičemž na celou tvorbu mělo vliv mé okolí. Tyto vlivy je možné zaregistrovat od počáteční fotografie až po výsledné dílo. Didaktickou část jsem zkoumala na třech výukových jednotkách. Zajímalo mě, zda žáci dokážou pochopit a pojmout abstraktní umění svýma vlastníma očima. Této oblasti se více věnuji v poslední části své práce, jelikož odpovídá mému druhému cíli. |
Abstrakt v dalším jazyce: | In my thesis I dealt with geometric abstraction, where I am on this topic has created six large paintings in size 150x100cm. For my paintings I was looking for inspiration in the landscape and surroundings, I passed the driving means of transportation during my regular journeys, most often it was the buildings, forests, fields and roads. I also, of course, drew even in the history of abstraction, which I have summarized in the theoretical part of my work. The whole work was developing during Originally I progressed from photography, through drawing to painting and from painting to drawing, while the whole creation would affect my surroundings. These effects can be registered from the initial image to the final work. Didactic part, I examined three teaching units. I wondered whether pupils can understand and absorb abstract art with their own eyes. This area is more devoted in the last part of his work, since it corresponds to my second goal. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP-Denisa Porsova.pdf | Plný text práce | 5,19 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN_Porsova Denisa_vedouci_Polacek_2016.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,24 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN_Porsova Denisa_oponent_Vancat_2016.pdf | Posudek oponenta práce | 824,61 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Porsova Denisa_2016.pdf | Průběh obhajoby práce | 437,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24074
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.