Název: | Mechanismus sociokognitivního konfliktu coby nástroje vzdělávání a výchovy žáků v expresivně tvořivých činnostech ve výtvarné výchově |
Další názvy: | The mechanism of socio cognitive conflict as a tool of education in expressively creative activities in art education |
Autoři: | Štolová, Kateřina |
Vedoucí práce/školitel: | Lukavský Jindřich, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24081 |
Klíčová slova: | sociokognitivní konflikt;artefiletika;výtvarná výchova;expresivní tvořivé úlohy;vzdělávací motiv;pedagogická transformace obsahu;porozumění;interpretace;dětský výtvarný projev;kvalitativní výzkum;vizuální komunikace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | socio-cognitive conflict;interpretation;education through art;art education;expressively creative activities;qualitative research;art-philetic;visual communication |
Abstrakt: | Předmětem diplomové práce je zopakování modifikované experimentální učební úlohy využívané v longitudinálním výzkumu výtvarného vyjádření emocí technikou nefigurativní malby u jedenáctiletých dětí. Obsahem zadání experimentální úlohy pro žáky je malba jednoho ze sedmi nabídnutých námětů (označení emocí) a následná reflexe, interpretace a hodnocení vzniklých děl. Dialogické řešení reflektivní fáze výuky zdůrazňuje a předjímá vznik sociokognitivních konfliktů, coby podnětných nebo rozvíjejících situací učebních situací. Obecným cílem práce je přispět k porozumění mechanismu sociokognitivního konfliktu, coby nástroje vzdělávání a výchovy žáků v expresivně tvořivých činnostech ve výtvarné výchově. Konkrétním cílem práce je zmapovat kvalitu vyjadřovaných prekonceptů jednotlivých aktérů (učitel, žáci) a jejich přínos pro objevování vzdělávacích motivů v experimentální učební úloze. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The topic of the thesis is the mechanism of socio-cognitive conflict as a tool of education in expressively creative activities in art education. The thesis is conceived in a theoretical part and a practical part. In the theoretical part is described the mechanism of socio-cognitive conflict and its role and benefits in education and its connection to curriculum. The work then focuses on the importance of pedagogical content knowledge and the transformation of subject matter which are essential for dealing with socio-cognitive conflict. The practical part was based on an experimental learning activity which was performed at middle school. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP-stolova.pdf | Plný text práce | 3,12 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN_Stolova Katerina_vedouci_Lukavsky_2016.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,56 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SCAN_Stolova Katerina_oponent_Slavik_2016.pdf | Posudek oponenta práce | 1,68 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Stolova Katerina_2016.pdf | Průběh obhajoby práce | 487,71 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24081
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.