Title: | Poruchy vývoje dětské řeči a možnosti nápravy v podmínkách mateřské školy |
Other Titles: | Disorders of the development of children's speech and redress in the conditions of kindergarten |
Authors: | Školová, Lucie |
Advisor: | Cozlová Světlana, Mgr. |
Referee: | Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24550 |
Keywords: | narušená komunikační schopnost;logopedická intervence;logopedická diagnostika;logopedická prevence;logopedická terapie |
Keywords in different language: | disturbed communication ability;speech therapy intervention;speech diagnosis;speech therapy prevention;speech therapy |
Abstract: | První teoretická část práce pojednávala o vývoji řeči. Opírala se o poznatky odborníků, kteří se ontogenezí řeči zabývali. Stejně tak zde byly představeny kategorie narušené komunikační schopnosti u dětí, které byly pro zmapování dané problematiky stěžejní. Nalezli jsme zde také poznatky týkající se logopedické intervence. Druhá praktická část nabídla výzkum na základě analýzy dokumentů od klinické logopedky týkající se počtu dětí trpící narušenou komunikační schopností. Na základě zjištěných výsledků jsem ověřovala, zda mnou navržené výzkumné hypotézy se potvrdily či vyvrátily. Součástí praktické části také byla problematika logopedické prevence v praxi i ve spolupráci s klinickou logopedkou v prostředí výzkumného objektu mateřské školy, kde pracuji. |
Abstract in different language: | The first theoretical part dealt with the development of speech. He is leaning on the findings of experts who dealt with the development of speech. Likewise, there were introduced category of communication skills in children that were for mapping the core of the issue. We also found evidence related to speech therapy intervention. The second - the practical part offering research based on analysis of documents from a clinical speech therapist regarding the number of children suffering from impaired communication abilities. Based on the results, I examined whether my proposed research hypotheses were confirmed or refuted. The practical part was the issue of speech therapy prevention in practice and in collaboration with clinical speech therapist in a research environment object second Kindergartens Horni Briza in which we operate. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Lucie Skolova.pdf | Plný text práce | 4,11 MB | Adobe PDF | View/Open |
skolova_cozlova.pdf | Posudek vedoucího práce | 40,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
skolova_novakova.pdf | Posudek oponenta práce | 65,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
skolova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 76,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24550
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.