Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Šanc David, PhDr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Hostýnek, Tomáš | |
dc.contributor.referee | Lupták Ľubomír, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2016-5-30 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-21T09:54:28Z | |
dc.date.available | 2015-6-30 | |
dc.date.available | 2017-02-21T09:54:28Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-4-29 | |
dc.identifier | 66425 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/24766 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce si kladla za cíl rozvinout téma populární geopolitiky na pozadí druhé války v Iráku prostřednictvím čtyřech vybraných typů populárních médií - komiksů, filmů, populární hudby a videoher - neb tyto v současnosti tvoří převážnou část výzkumného rámce populární geopolitiky, respektive "popular culture and world politics nexus." Zatímco první část práce byla věnována veskrze zevrubnému popisu vztahu mezi Irákem a USA, šířeji pak americké angažovanosti na blízkém východě v průběhu 20. a 21. století, ve druhé části jsme usilovali o zachycení některých společných témat, jež výše zmíněné typy populárních médií reflektující válku v Iráku od roku 2003 až do přítomnosti reprodukovaly, zobrazovaly, mediovaly a sekuritizovaly. Každý typ populárního média byl opatřen vhodně zvolenou případovou studií spíše ilustrativního charakteru, přesto se značným významem pro lepší představu a dokreslení zkoumaných fenoménů. V samotném závěru se naskytl prostor pro zmínění a vyzdvižení zřetelných přesahů artefaktů populární kultury do "reálného" světa, především v podobě ISIS. | cs |
dc.format | 89 s. (200 000 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=66425 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | perský pivot | cs |
dc.subject | druhá válka v Iráku | cs |
dc.subject | geopolitika | cs |
dc.subject | popular culture and world politics nexus | cs |
dc.subject | populární média | cs |
dc.subject | ISIS | cs |
dc.title | Populární geopolitika v USA: reflexe, zobrazení a mediace druhé války v Iráku prostřednictvím vybraných populárních médií | cs |
dc.title.alternative | Popular geopolitics in the USA: reflection, portrayal and mediation of the second war in Iraq through the scope of selected popular media | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická | cs |
dc.thesis.degree-program | Politologie | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The presented master thesis endeavoured to further unfold and advance the captivating topic of popular geopolitics in the aftermath of the 2003 Iraq War. Employing four selected types of popular media - comic books, movies, popular music and videogames - we sought to cover the increasing corpus of works exploring popular geopolitics so as to grasp it in its compelling entirety. Therefore, the abovementioned types of popular media were not chosen arbitrarily, but rather purposefully in hopes of enveloping the current research agenda of "the popular culture and world politics nexus". Whereas the first section devoted considerable time and attention to thoroughly describing the tumultuous relationship between America - and its long-standing commitment to the Middle East - and Iraq throughout the 20th century and beyond, the second part revolved around our attempt to capture some of the emerging themes and issues connected with the 2003 Iraq War that were mediated, portrayed and securitized by the four types of popular media. Each chapter on a particular type of popular media was accompanied by a case study to better illustrate our findings and demonstrate those in a more engaging fashion. At the very end we attempted to venture beyond the ill-conceived, and indefensible, boundaries separating "virtual" from "real" by mentioning the Islamic State as a keen user that brings (Western) popular culture artefacts to a next level. | en |
dc.subject.translated | gulf pivot | en |
dc.subject.translated | second war in Iraq | en |
dc.subject.translated | geopolitics | en |
dc.subject.translated | popular culture and world politics nexus | en |
dc.subject.translated | popular media | en |
dc.subject.translated | ISIS | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAP) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Hostynek_diplomovaprace2016.PDF | Plný text práce | 2,01 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hostynek.pdf | Průběh obhajoby práce | 225,92 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hostynek_opo.pdf | Posudek oponenta práce | 125,65 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hostynek-VED-MV-Sanc.pdf | Posudek vedoucího práce | 124,79 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24766
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.