Title: | Cestou podvědomí |
Other Titles: | The Way of subconscious |
Authors: | Suja, Frederik |
Advisor: | Ogoun Aleš, Doc. akad. mal. |
Referee: | Brozman Dušan, M.A. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/25525 |
Keywords: | gender;psychologie;výpověď;aids;podvědomí;audionahrávky;fotografie;idol;ideál;malba;konfrontace;výpověď;kontext doby;iluze |
Keywords in different language: | gender;psychology;dismissal;aids;subconscious;audio recording;photo;idol;ideal;painting;confrontation;testimony;context;time;illusion |
Abstract: | Mojí bakalářskou prací je série čtyř obrazů (160x120 cm). Zabývám se v ní výpovědí čtyř žen. Je to jejich vlastní podvědomá výpověď o ženě. Já reprodukuji jejich vlastní výpovědi. Na malířských plátnech je zachycena jejich podoba a výroky z nahraných rozhovorů. Pracoval jsem ze ženami ve věku od deseti do osmdesáti let. Zobrazuji pohled ženy na ženu. Je to otázka z níž každá z nich bojuje a to potvrzuje aktuálnost tématu. |
Abstract in different language: | My bachelor thesis is a series of four images (160x120 cm). I deal in her testimony of four women. It is their own subconscious testimony of a woman. I reproduce their own testimony. On the canvas is captured their likeness and statements from recorded interviews. I worked from women aged from ten to eighty years. Shows a woman on a woman. It is a question each of these fights and it confirms the timeliness of topics. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVU) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bp suja frederik.pdf | Plný text práce | 2,92 MB | Adobe PDF | View/Open |
Suja.pdf | Posudek vedoucího práce | 145,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Suja_1.pdf | Posudek oponenta práce | 114,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Suja_2.pdf | Průběh obhajoby práce | 328,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/25525
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.