Název: Badatelství v primární škole v Plzeňském kraji
Další názvy: Research in primary school
Autoři: Strouhal, Lukáš
Vedoucí práce/školitel: Podroužek Ladislav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27751
Klíčová slova: badatelsky orientovaná výuka;demonstrační pokus;frontální pokus;pokus;pozorování;projekty napomáhající badatelsky orientované výuce;rámcový vzdělávací program;školní vzdělávací program;úrovně badatelsky aktivit;žákovský pokus
Klíčová slova v dalším jazyce: inquiry-based science education;demonstration experiment;frontal experiment;experiment;observation;project;curriculum;school education plan;grade research activity;school experiment
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na badatelsky orientované vyučování ve výuce prvouky přírodovědy na základní škole. Teoretická část diplomové práce se věnuje zejména badatelsky orientované výuce, vymezuje pojmy související s badatelsky orientovanou výukou, objasňuje význam a podstatu badatelsky orientované výuky, popisuje role žáka a učitele při badatelsky orientované výuce, představuje vyučovací formy a metody v souvislosti s badatelsky orientovanou výukou, zabývá se pokusem a pozorováním, uvádí výčet programů, projektů, kampaní, asociací a dalších pomocníků napomáhajících badatelsky orientované výuce a prezentuje rámcové vzdělávací programy, přičemž pozornost je věnována rámcovému vzdělávacímu programu základního vzdělávání. Praktickou část diplomové práce tvoří zásobník pokusů do výuky prvouky a přírodovědy na ZŠ. Návrhy byly metodicky zpracovány a ve vybrané základní škole v Plzni byla ověřena jejich správnost a účinnost.
Abstrakt v dalším jazyce: My dissertation has been focused on enquiry-based learning during teaching science at basic school. The theoretical section of the dissertation has been particularly concentrated on the enquiry-based learning, defined the terms, described the meaning, marked pupils and teachers´ role in enquiry-based learning, presented teaching techniques and methods, engaged in experiment and observing, quoted the list of programmes, projects, campaigns, associations and other enquiry-based learning assistans, and presented school curriculum focused primarily on school curriculum at primary schools. The practical section of the dissertation has been created by a source of observation, experiments and activities for science subjects at primary school. The proposals have been systematically adapted and their correctness and effect have been verified at the primary school in Pilsen.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
LUKAS STROUHAL_DIPLOMOVA PRACE_2017 - finalni - k odevzdani.pdfPlný text práce4,34 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Strouhal VP156.pdfPosudek vedoucího práce1,12 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Strouhal OP153.pdfPosudek oponenta práce599,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Strouhal O202.pdfPrůběh obhajoby práce404,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27751

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.