Název: | Porovnání učebnic zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ v ČR a ve vybrané německy mluvící zemi |
Další názvy: | Comparison of Geography Textbooks for Secondary Education in Czechia and in One of the German Speaking Country |
Autoři: | Bradnová, Anna |
Vedoucí práce/školitel: | Kuberská Markéta, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/37701 |
Klíčová slova: | učebnice;základní školy;porovnání;česká republika;německo |
Klíčová slova v dalším jazyce: | textbook;secondary school;comparison;czech republic;germany |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá porovnáním podoby a zpracování vybraných učebnic zeměpisu pro 2. stupeň základní školy v České republice a ve Spolkové republice Německo. Cílem práce je porovnání a zhodnocení formální a obsahové stránky učebnic podle vlastní navržené metodiky. Součástí práce je porovnání českého a německého vzdělávacího systému, který úzce souvisí s tvorbou učebnic. Stěžejním bodem diplomové práce je metodika, ve které jsou popsány metodické postupy pro hodnocení jednotlivých parametrů učebnic. Učebnice byly hodnoceny nejprve jako celek na základě předem navržené metodiky. Následně byly hodnoceny konkrétní kapitoly obou učebnic. Pro hodnocení kapitol učebnic byl proveden průzkum v 8. ročníku základní školy. Žáci hodnotili jednotlivé parametry učebnic pomocí dotazníku. Učebnice byly navzájem porovnány formou tabulky a slovně zhodnoceny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis deals with the comparison of the form and processing of selected geography textbooks for the 2nd grade of secondary school in the Czech Republic and in the Federal Republic of Germany. The aim of this thesis is the comparison and evaluation the formal and content side of textbooks according to own suggested methodology. The thesis also includes a comparison of the Czech and German educational system, which is closely related to the creation of textbooks. The principal point of the thesis is the methodology in which the methodological procedures for the evaluation of particular parameters of textbooks are described. Textbooks were evaluated at first as a whole based on a devised methodology. Subsequently, concrete chapters of both textbooks were evaluated. A survey was conducted for the evaluation of the textbook chapters in the 8th grade of secondary school. Pupils evaluated particular textbook parameters by using a questionnaire. The textbooks were compared to each other in the form of a table and evaluated verbally as well. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova_prace_Anna_Bradnova_2019.pdf | Plný text práce | 4,46 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bradnova_posudek_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 789,67 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bradnova_posudek_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 803,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bradnova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 149,87 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/37701
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.