Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorLišková Štěpánka, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorJarabicová, Stanislava
dc.contributor.refereeFeiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2019-9-11
dc.date.accessioned2020-08-24T11:40:42Z-
dc.date.available2018-6-20
dc.date.available2020-08-24T11:40:42Z-
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-6-30
dc.identifier77761
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/38928
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo zjistit, jak a podle jakých kritérií s dětmi v MŠ zpívat, a také zda jsou děti schopné naučit se píseň z vlastní autorské tvorby, a získané skutečnosti a zkušenosti popsat. Tato bakalářská práce se nejdříve snaží vytvořit představu o hudbě. Z ní je poté navázáno na umělou píseň a její porovnání s písní lidovou. Následující kapitola je proto věnována odborné literatuře, která se v rámci hudebních činností v MŠ zabývá do jisté míry i umělou písní. V téže kapitole jsou hodnoceny zpěvníky obsahující dětské písně. Teoretická část se nejvíce věnuje pěveckým činnostem a v rámci nich charakteristice dětského hlasu a možnostem jeho rozvoje. Především se však zabývá kritérii pro vhodný výběr umělých písní a pěveckým osvojením těchto písní. V závěru kapitoly o umělé písni v pěveckých činnostech se objevuje samotný výběr vhodných umělých písní pro třídu věkově homogenní a pro třídu věkově heterogenní. Následující kapitoly se věnují uplatnění umělé písně v činnostech poslechových, pohybových a instrumentálních. V praktické části je popsán program pěvecké výchovy ve třech věkově homogenních třídách v MŠ v Zaječově a s ním i získané zkušenosti.cs
dc.format60 s. (117 802 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectumělá píseňcs
dc.subjectlidová píseňcs
dc.subjectcs
dc.subjectmateřská školacs
dc.subjecthvcs
dc.subjecthudební výchovacs
dc.subjectpěvecké činnostics
dc.subjectposlechové činnostics
dc.subjectpohybové činnostics
dc.subjectinstrumentální činnostics
dc.subjectvýběr písnícs
dc.titleVýběr umělých písní pro HV v MŠ (modelové příklady i vlastní tvorba)cs
dc.title.alternativeThe selection of artificial songs for Music education in kindergartens (model examples and an own creation)en
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programPředškolní a mimoškolní pedagogikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of the Bachelor thesis was to find out, how and by which criteria to sing with children in kindergarten, whether they are able to learn the song from the author's own creative work and describe acquired facts and experience. First of all this Bachelor thesis tries to make an idea of music, which is linked to artificial song and its comparison with folk song. Therefore, the following chapter is devoted to professional literature, which in the context of musical activities in kindergarten deals to some extent with artificial song. Hymn books containing children's songs are evaluated in the same chapter. The theoretical part mostly deals with singing activities, and in the context with them with characteristics of a child's voice and possibilities of its development. Also, primarily it deals with the criteria for suitable selection of artificial songs and with the singing of these songs. The selection of artificial songs for age-homogeneous class and age-heterogeneous class is given at the end of the chapter. The following chapters deal with applying artificial songs in listening, physical and instrumental activities. The practical part describes the program of singing education in three age-homogeneous classes in kindergarten in Zaječov, as well as the gained experience.en
dc.subject.translatedartificial songen
dc.subject.translatedfolk songen
dc.subject.translatedkindergartenen
dc.subject.translatedkindergartensen
dc.subject.translatedmusicen
dc.subject.translatedsinging activitiesen
dc.subject.translatedlistening activitiesen
dc.subject.translatedphysical activitiesen
dc.subject.translatedinstrumental activitiesen
dc.subject.translatedthe choice of songsen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Vyber umelych pisni pro HV v MS (modelove priklady i vlastni tvorba).pdfPlný text práce11 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jarabicova_vedouci_Li.pdfPosudek vedoucího práce1,15 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jarabicova_oponent_Fei.pdfPosudek oponenta práce878,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jarabicova.pdfPrůběh obhajoby práce304,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38928

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.