Title: Výběr umělých písní pro HV v MŠ (modelové příklady i vlastní tvorba)
Other Titles: The selection of artificial songs for Music education in kindergartens (model examples and an own creation)
Authors: Jarabicová, Stanislava
Advisor: Lišková Štěpánka, PhDr. Ph.D.
Referee: Feiferlíková Romana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38928
Keywords: umělá píseň;lidová píseň;mš;mateřská škola;hv;hudební výchova;pěvecké činnosti;poslechové činnosti;pohybové činnosti;instrumentální činnosti;výběr písní
Keywords in different language: artificial song;folk song;kindergarten;kindergartens;music;singing activities;listening activities;physical activities;instrumental activities;the choice of songs
Abstract: Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak a podle jakých kritérií s dětmi v MŠ zpívat, a také zda jsou děti schopné naučit se píseň z vlastní autorské tvorby, a získané skutečnosti a zkušenosti popsat. Tato bakalářská práce se nejdříve snaží vytvořit představu o hudbě. Z ní je poté navázáno na umělou píseň a její porovnání s písní lidovou. Následující kapitola je proto věnována odborné literatuře, která se v rámci hudebních činností v MŠ zabývá do jisté míry i umělou písní. V téže kapitole jsou hodnoceny zpěvníky obsahující dětské písně. Teoretická část se nejvíce věnuje pěveckým činnostem a v rámci nich charakteristice dětského hlasu a možnostem jeho rozvoje. Především se však zabývá kritérii pro vhodný výběr umělých písní a pěveckým osvojením těchto písní. V závěru kapitoly o umělé písni v pěveckých činnostech se objevuje samotný výběr vhodných umělých písní pro třídu věkově homogenní a pro třídu věkově heterogenní. Následující kapitoly se věnují uplatnění umělé písně v činnostech poslechových, pohybových a instrumentálních. V praktické části je popsán program pěvecké výchovy ve třech věkově homogenních třídách v MŠ v Zaječově a s ním i získané zkušenosti.
Abstract in different language: The aim of the Bachelor thesis was to find out, how and by which criteria to sing with children in kindergarten, whether they are able to learn the song from the author's own creative work and describe acquired facts and experience. First of all this Bachelor thesis tries to make an idea of music, which is linked to artificial song and its comparison with folk song. Therefore, the following chapter is devoted to professional literature, which in the context of musical activities in kindergarten deals to some extent with artificial song. Hymn books containing children's songs are evaluated in the same chapter. The theoretical part mostly deals with singing activities, and in the context with them with characteristics of a child's voice and possibilities of its development. Also, primarily it deals with the criteria for suitable selection of artificial songs and with the singing of these songs. The selection of artificial songs for age-homogeneous class and age-heterogeneous class is given at the end of the chapter. The following chapters deal with applying artificial songs in listening, physical and instrumental activities. The practical part describes the program of singing education in three age-homogeneous classes in kindergarten in Zaječov, as well as the gained experience.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vyber umelych pisni pro HV v MS (modelove priklady i vlastni tvorba).pdfPlný text práce11 MBAdobe PDFView/Open
Jarabicova_vedouci_Li.pdfPosudek vedoucího práce1,15 MBAdobe PDFView/Open
Jarabicova_oponent_Fei.pdfPosudek oponenta práce878,19 kBAdobe PDFView/Open
Jarabicova.pdfPrůběh obhajoby práce304,48 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/38928

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.