Název: | Postoje učitelů k inkluzi dětí s poruchami autistického spektra |
Další názvy: | Teachers attitudes towards inclusion of children with autism spectrum disorders |
Autoři: | Švecová, Kamila |
Vedoucí práce/školitel: | Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc. |
Oponent: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40759 |
Klíčová slova: | poruchy autistického spektra;inkluze;postoje učitelů |
Klíčová slova v dalším jazyce: | autism spectrum disorders;inclusion;attitudes of teachers |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na problematiku inkluzivního vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra na 1. stupni běžných základních škol. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První část práce obsahuje 3 kapitoly, ve kterých je čtenář seznámen s poruchami autistického spektra, s inkluzí a s charakteristikou mladšího školního věku v teoretické rovině. Druhá část je věnována vlastnímu výzkumu, jehož hlavním cílem bylo zmapovat postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s PAS. Dílčím cílem bylo zjistit, jaké faktory se na postojích pedagogů nejvíce podílejí. Výzkum byl realizován prostřednictvím smíšeného výzkumu, nástrojem pro sběr dat se stal dotazník vlastní konstrukce. Výzkumným šetřením vyšlo najevo, že postoje učitelů k inkluzi žáků s PAS jsou spíše negativní. Staticky významná souvislost byla prokázána mezi postoji učitelů, jejich věkem a zkušenostmi s žáky s PAS. Výsledky výzkumného šetření společně s doporučeními pro praxi jsou shrnuty v závěru práce. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The presented Thesis is focused on The inclusive education of children with autistic spectrum disorders at primary school. Thesis is divided into two parts. There is theoretical part and practical part. In theese chapters, the reader is acquainted with autistic spectrum disorders, inclusion and with characteristics and theory of the younger school age children. The second part is devoted to actual research. The main goal was to map the attitudes of teachers towards the inclusive education of children with ASD. A partial goal was to find out what are the key factors that affect to the attitudes of teachers. The research was carried out by mixed research. The data were collected by questionnaire constructed by the researcher. The research revealed that teachers' attitudes towards inclusion of kids with ASD are rather negative. There has been proven statistically significant correlation between teachers' attitudes, their age and experiences with kids with ASD. The results of the research together are summarized at the end of the thesis, along with recommendations for praxis. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Kvalifikacni prace.pdf | Plný text práce | 1,9 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Svecova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 595,83 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Svecova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 702,83 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Svecova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 172,25 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/40759
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.