Title: | Mezipředmětové vztahy ve výuce fyziky na 2. stupni ZŠ |
Other Titles: | Inter-subject relations in teaching physics at the second stage of basic education |
Authors: | Nováková, Tereza |
Advisor: | Kratochvíl Pavel, PhDr. Ph.D. |
Referee: | Kohout Jiří, Doc. Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41246 |
Keywords: | mezipředmětové vztahy;základní škola;fyzika;rvp zv;projektový den;6. ročník |
Keywords in different language: | inter-subject relations;physics;basic education;rvp zv;project day;first year of the second stage of the basic education |
Abstract: | Tato bakalářská práce se věnuje mezipředmětovým vztahům mezi fyzikou 6. ročníku a dalšími předměty základní školy. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů, které s tématem práce souvisí. V praktické části jsou rozebrány možnosti návaznosti učiva fyziky 6. ročníku na učivo a očekávané výstupy definované RVP ZV 1. stupně a popisem vztahů mezi fyzikou 6. ročníku a vybranými předměty 2. stupně. Součástí druhé části je i srovnání různých učebních materiálů fyziky pro 6. ročník základní školy. Poslední částí práce je návrh projektového dne jako ukázky realizace mezipředmětových vztahů na základní škole. |
Abstract in different language: | This bachelor's work is dedicated to intersubject relationships between the first year of the second stage physics and other subjects of basic education. The theoretical section deals with explaining the concepts that are related to the subject of the work. In the practical section, the possibilities for Follow-up of the curriculum of the first year of the second stage of the basic education to the first stage of basic education in the means of curriculum and expected outputs defined by the Basic Education Framework Programme and a description of the relationships between the first year of the second stage physics and other subjects on the second stage of basic education are discussed. Part two also includes a comparison of different teaching materials of the first year of the second stage of the basic education physics. The final part of the work is the design of the project day as a demonstration of the realisation of inter-subject relationships at basic education. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_29.4.2020.pdf | Plný text práce | 1,89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Oponent Novakova872.pdf | Posudek oponenta práce | 2,75 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni Novakova.pdf | Posudek vedoucího práce | 137,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Protokol Novakova892.pdf | Průběh obhajoby práce | 262,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/41246
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.