Title: | Optimalizace herní strategie agenta zpětnovazebním učením |
Other Titles: | Reinforcement Learning for Optimizing Agent Strategies |
Authors: | Seják, Michal |
Advisor: | Konopík Miloslav, Ing. Ph.D. |
Referee: | Sido Jakub, Ing. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41802 |
Keywords: | zpětnovazebné učení;umělá inteligence;prostředí;agent;strategie |
Keywords in different language: | reinforcement learning;artificial intelligence;environment;agent;strategy |
Abstract: | Agenti zpětnovazebného učení v současnosti patří mezi nejlepší způsoby, jak řešit obecné úlohy. Konkrétně algoritmus AlphaGo Zero (AZ) se v hraní mnoha deskových her drží v současnosti na nejvyšších příčkách. Nicméně, hodí se pouze na práci s deterministickými adverzálními prostředími a jako takový nenachází ve skutečném světě mnohá uplatnění, jelikož obdržení veškeré informace o běžných procesech je takřka nemožné. V této práci analyzujeme způsob, jakým AZ dosahuje svých výsledků a jak lze tento algoritmus upravit tak, aby řešil obecné stochastické neadverzální problémy, přičemž zavádíme techniku kontroly redundance, pomocí níž lze efektivněji prořezávat stavový strom. Na závěr navrhneme vlastní prostředí a otestujeme, jakých výsledků dosahuje obyčený algoritmus DQN ve srovnání s upraveným AZ bez a s kontrolou redundance, kde ukážeme, že verze AZ využívající kontrolu redundance dosahuje mnohem kvalitnějších výsledků, než ostatní dva algoritmy. |
Abstract in different language: | Reinforcement learning agents are one of the best methods of general problem solving. The algorithm AlphaGo Zero (AZ) in particular achieved state-of-the-art results in solving multiple board games. However, it is suited only for solving adversary deterministic environments and finds few real-life applications, as finding complete information about real-life processes is next to impossible. In our work, we analyze how exactly does AZ function and how it can be adjusted for solving non-adversary stochastic environments, while introducing a redundancy checking technique to prune the state tree more effectively. Finally, we design a custom environment and examine how the simple DQN algorithm compares to the adjusted AZ both with and without redundancy checking, showing that the version utilizing the redundancy checking heuristic remarkably outperforms both the DQN and the unamplified AZ. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bachelors.pdf | Plný text práce | 849,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
A17B0344P_Posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 130,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
A17B0344P_Hodnoceni.pdf | Posudek vedoucího práce | 104,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
A17B0344P_Obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 74,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/41802
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.