Název: | Právní postavení, správa a kontrola základních škol |
Další názvy: | Legal status, administration and control of primary schools |
Autoři: | Koutný, Adam |
Vedoucí práce/školitel: | Triner Petr, JUDr. |
Oponent: | Louda Tomáš, JUDr. CSc. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/43396 |
Klíčová slova: | základní školy;zš;vzdělávací politika;kurikulum;vzdělání;společnost vědění;veřejná správa;školská správa;financování;regionální školství;dotace;školy;kontroly |
Klíčová slova v dalším jazyce: | primary schools;educational policy;curriculum;education;knowledge society;public administration;school administration;financing;regional education;subsidies;schools;controls |
Abstrakt: | Práce se zabývá právním postavením základních škol v České republice, jejich správou, kontrolou, financováním a organizací vnitřních poměrů. Rozebírá teoreticky pojem vzdělání a jeho celospolečenský význam, přičemž představuje kritické pohledy na koncept společnosti vědění. Přibližuje jednotlivé rozdíly v možných zřizovatelích základních škol a zvolených právních formách. Věnuje se rovněž školské politice a strategickým a kurikulárním dokumentům, kterými se vzdělávání v České republice řídí. Praktický přínos práce lze spatřovat ve sběru dat/agendy školských odborů na úřadech na úrovni dvou nižších a dvou vyšších územně samosprávných celků. Závěr práce obsahuje autorův argumenty podložený osobní názor na fungování celého vzdělávacího systému z pohledu veřejné správy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis deals with the legal status of primary schools in the Czech Republic, their administration, control, financing and organization of internal relations. It theoretically analyzes the concept of education and its societal significance, while presenting critical views on the concept of the knowledge society. It describes the individual differences in the possible founders of primary schools and selected legal forms. He also deals with school policy and strategic and curricular documents that govern education in the Czech Republic. The practical benefit of the work can be seen in the collection of data / agendas of school departments at offices at the level of two lower and two higher territorial self-governing units. The conclusion of the thesis contains the author's arguments based personal opinion on the functioning of the entire education system from the perspective of public administration. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KSR) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bc. Adam Koutny - Pravni postaveni, sprava a kontrola zakladnich skol.pdf | Plný text práce | 3,07 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Koutný+-+protokol+DP.pdf | Průběh obhajoby práce | 298,65 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Koutný+DP+-+posudek+OP.pdf | Posudek oponenta práce | 629,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Koutný+DP+-+posudek+VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 827,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43396
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.