Název: | Činnosti školních a školských poradenských pracovišť se zaměřením na děti předškolního věku |
Další názvy: | Activities of school and educational consulting working place targeting children at their preschool-age |
Autoři: | Nová, Zuzana |
Vedoucí práce/školitel: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Oponent: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44304 |
Klíčová slova: | školní poradenství;školské poradenské zařízení;mateřská škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | school counseling;school counseling facilities;kindergarten |
Abstrakt: | Bakalářská práce bude pojednávat o činnostech školních a školských poradenských pracovišť se zaměřením na děti předškolního věku. Cílem této práce je analýza poradenské činnosti konkrétní mateřské školy. V teoretické části budou vymezeny základní pojmy jako inkluze a integrace, žáci se speciálně vzdělávacími potřebami a podpůrná opatření. Dále je věnována pozornost školnímu poradenství v mateřské škole a školským poradenským zařízením. Závěrečná kapitola je zaměřena na spolupráci mezi mateřskou školou a pedagogicko-psychologickou poradnou při vyšetření školní zralosti. Empirická část práce se zabývá poradenskou činností konkrétní mateřské školy, která je popsána čtyřmi případovými studiemi. Pro tyto případové studie byla získávána data prostřednictvím obsahové analýzy pedagogických dokumentů, nesystematickým pozorováním a polostrukturovaným rozhovorem. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Bachelor´s thesis will be dealing with procedures of school and scholastic advice working centres targeting children at pre-school age. The goal of this thesis is analyze advice procedures of particular kindergarten. In the theoretical part I will define basic terms like inclusion and integration, pupils with special educational needs and supportive precautions. Moreover, the thesis will be targeted on school consultancy and scholastic consultant organisation. The final chapter is targeted on cooperation between a kindergarten and a pedagogical-psychological consultancy in terms of examination of school maturity. The empirical part of the thesis deals with consultancy work of particular kindergarten which is described through four case studies. The information for these case studies were obtained by conect analysis of pedagogical documents, non-systematical observance and half-structured dialogue. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Nova_Zuzana_finalni verze (1) (1).pdf | Plný text práce | 1,72 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Nova-Zuzana_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 732,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Nova-Zuzana_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 661,74 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Nova-Zuzana_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 191,16 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prepsane_rozhovory.pdf | VŠKP - příloha | 867,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/44304
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.