Title: | Činnosti školních a školských poradenských pracovišť se zaměřením na děti předškolního věku |
Other Titles: | Activities of school and educational consulting working place targeting children at their preschool-age |
Authors: | Nová, Zuzana |
Advisor: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Referee: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44304 |
Keywords: | školní poradenství;školské poradenské zařízení;mateřská škola |
Keywords in different language: | school counseling;school counseling facilities;kindergarten |
Abstract: | Bakalářská práce bude pojednávat o činnostech školních a školských poradenských pracovišť se zaměřením na děti předškolního věku. Cílem této práce je analýza poradenské činnosti konkrétní mateřské školy. V teoretické části budou vymezeny základní pojmy jako inkluze a integrace, žáci se speciálně vzdělávacími potřebami a podpůrná opatření. Dále je věnována pozornost školnímu poradenství v mateřské škole a školským poradenským zařízením. Závěrečná kapitola je zaměřena na spolupráci mezi mateřskou školou a pedagogicko-psychologickou poradnou při vyšetření školní zralosti. Empirická část práce se zabývá poradenskou činností konkrétní mateřské školy, která je popsána čtyřmi případovými studiemi. Pro tyto případové studie byla získávána data prostřednictvím obsahové analýzy pedagogických dokumentů, nesystematickým pozorováním a polostrukturovaným rozhovorem. |
Abstract in different language: | Bachelor´s thesis will be dealing with procedures of school and scholastic advice working centres targeting children at pre-school age. The goal of this thesis is analyze advice procedures of particular kindergarten. In the theoretical part I will define basic terms like inclusion and integration, pupils with special educational needs and supportive precautions. Moreover, the thesis will be targeted on school consultancy and scholastic consultant organisation. The final chapter is targeted on cooperation between a kindergarten and a pedagogical-psychological consultancy in terms of examination of school maturity. The empirical part of the thesis deals with consultancy work of particular kindergarten which is described through four case studies. The information for these case studies were obtained by conect analysis of pedagogical documents, non-systematical observance and half-structured dialogue. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Nova_Zuzana_finalni verze (1) (1).pdf | Plný text práce | 1,72 MB | Adobe PDF | View/Open |
Nova-Zuzana_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 732,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Nova-Zuzana_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 661,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Nova-Zuzana_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 191,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Prepsane_rozhovory.pdf | VŠKP - příloha | 867,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/44304
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.