Title: | Postoje žáků mladšího školního věku k učiteli |
Other Titles: | Attitudes of younger pupils at primary school towards the teacher |
Authors: | Marcová, Kateřina |
Advisor: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44713 |
Keywords: | postoje;žák;učitel;složky postoje;sociální percepce |
Keywords in different language: | attitudes;pupil;teacher;attitude components;social perception |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá postoji žáků mladšího školního věku k učiteli. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů, které souvisí s daným tématem předkládané práce. Dále jsou charakterizovány znaky postojů, postojovými složkami, způsoby měření postojů a postoji utvářející se mezi učitelem a žákem. Praktická část je zaměřena na výzkum utváření postojů žáků mladšího školního věku k učiteli pomocí dotazníkového šetření. V dotazníkovém šetření dochází ke zjištění, jaké postoje má žák ke svému učiteli v jednotlivých složkách postoje - kognitivní, emocionální a konativní složka postoje. Položky z dotazníku jsou přiřazeny k jednotlivým složkám postoje a následně se s nimi pracuje k podrobnějšímu výzkumu v praktické části. |
Abstract in different language: | Presented diploma thesis deals with the attitudes of younger pupils at primary school towards the teacher. The theoretical part is focused on defining the basic concepts that are related to the topic of the presented work. It is further characterized by the aspects of attitudes, attitude elements, ways of determining attitudes and attitudes formed between the teacher and the student. The experimental part is focused on the research of the creation of attitudes of younger primary school pupils towards the teacher in a form of a questionnaire survey. In the questionnaire survey, it is found out what attitudes the pupil has towards his teacher in the individual components of the attitude - cognitive, emotional, and conative element of the attitude. The findings from the questionnaire are assigned to the individual parts of the attitude and they are further analysed with for more detailed research in the experimental part. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Marcova_Katerina.pdf | Plný text práce | 1,99 MB | Adobe PDF | View/Open |
Marcova-Katerina_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 672,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Marcova-Katerrina_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 681,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Marcova-Katerina_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 184,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/44713
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.