Název: | Postoje učitelů 1. stupně ZŠ k dětem trpícím PAS |
Další názvy: | Attitudes of primary school teachers to children suffering from ASD |
Autoři: | Lamlechová, Karolína |
Vedoucí práce/školitel: | Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc. |
Oponent: | Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45121 |
Klíčová slova: | poruchy autistického spektra;inkluze;integrace;žák v integrovaném procesu;postoje pedagogů;asistent pedagoga |
Klíčová slova v dalším jazyce: | autism spectrum disorders;inclusion;integration;pupil in integrated process;attitudes of teachers;teaching assistant |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na postoje učitelů na 1. stupni základních škol k integraci žáků trpícím poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První 3 kapitoly mé práce tvoří část teoretickou, která obsahuje vymezení základních pojmů související s poruchami autistického spektra, žáky s touto poruchou a postoji. Popisuje charakter poruchy, různé metody práce, ale také legislativní ukotvení. Teoretická část je východiskem pro část praktickou. Praktická část se zabývá jednotlivými odpověďmi pedagogů z dotazníkového šetření, které se vztahuje k problematice postojů k integrovanému vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na 1. stupni základních škol. Výsledkem praktické části by měla být doporučení pro efektivnější integraci žáků do běžných škol a lepší připravenost pedagogů v této problematice. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis is focused on the attitudes of primary school teachers to the integration of pupils suffering from autism spectrum disorder. The work is divided into a theoretical part and a practical part. The first 3 chapters of my work form a theoretical part, which contains the definition of basic concepts related to autism spectrum disorders, students with this disorder and attitudes. It describes the nature of the failure, various methods of work, but also the legislative anchoring. The theoretical part is the starting point for the practical part. The practical part deals with individual answers of teachers from the questionnaire survey, which relates to the issue of attitudes to integrated education of pupils with autism spectrum disorder at the 1st stage of primary schools. The result of the practical part should be recommendations for more effective integration of pupils into mainstream schools and better preparedness of teachers in this area. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Lamlechova_final2.pdf | Plný text práce | 2,71 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lamlechova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 653,62 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lamlechova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 702,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lamlechova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 239,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/45121
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.