Title: Realizace výuky tématu vesmír metodami dramatické výchovy na 1. stupni různých typů základních škol.
Other Titles: The realization of the subject about the universe by the methods of drama at various types of primary school.
Authors: Mannertová, Marie
Advisor: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Referee: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45214
Keywords: dramatická výchova;metody;vesmír;prezenční výuka;online výuka;hybridní výuka.
Keywords in different language: drama;methods;space;full-time education;online education;hybrid education.
Abstract: Diplomová práce je zaměřená na využití metod dramatické výchovy, ve vyučovacím předmětu přírodověda, konkrétně na téma vesmír. Teoretická část se opírá o literaturu, která nám blíže popisuje, co dramatická výchova je, jaké má metody a jaké jsou další způsoby výuky, kromě běžné prezenční. V praktické části jsme si blíže ukázali, jak taková hodina, vedená pomocí metod dramatické výchovy vypadá během různých způsobů výuky.
Abstract in different language: The diploma thesis is focused on the use of dramatic methods of education in the subject of science, specifically on the topic of space. Theoretical based on the literature, and describes in more detail what the methods are and what are other ways of teaching in addition to regular full-time. In the practical part, we have shown in more detail what such a lesson, led by dramatic methods of education look like during different ways of teaching.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Marie Mannertova 23.6. (2).pdfPlný text práce746,39 kBAdobe PDFView/Open
Mannertova VP.pdfPosudek vedoucího práce203,62 kBAdobe PDFView/Open
Mannertova OP.pdfPosudek oponenta práce64,91 kBAdobe PDFView/Open
Mannertova O.pdfPrůběh obhajoby práce10,05 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45214

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.