Název: Mobilní zařízení ve vzdělávání z pohledu rodičů žáků \nl{}se specifickými vzdělávacími potřebami
Další názvy: Mobile devices in education parents view
Autoři: Patriková, Martina
Vedoucí práce/školitel: Rohlíková Lucie, PhDr. Ph.D.
Oponent: Benediktová Lenka, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45369
Klíčová slova: inkluze a integrace mobilní zařízení podpůrná opatření specifické vzdělávací potřeby výukové programy vzdělávání žáků
Klíčová slova v dalším jazyce: inclusion and integration mobile devices support measures specific educational needs teaching programmes education of pupils
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřená na využití mobilních zařízení u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami z pohledu rodičů. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol, kdy první tři kapitoly jsou věnované teoretické část a čtvrtá kapitola je zaměřena na výzkumné šetření. V rámci teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblastí možností využití mobilních zařízení ve výuce pro vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. V diplomové práci uvedeno vzdělávání žáků v běžné základní škole a ve škole zřízené podle §16 odst. 9 zákona. Nedílnou součástí teoretické části práce jsou i rizika související s ICT a návod, jak jim předcházet. Ve čtvrté kapitole jsem se zaměřila na rodiče žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Byl vytvořen soubor otázek pro rodiče a následně toto výzkumné šetření bylo vyhodnoceno. Byl sestaven seznam doporučení pro rodiče, který obsahuje rady, jak efektivně využívat mobilní zařízení a na co si dát pozor při jejich používání dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis is focused on using mobile devices by the pupils with special educational needs from the parents' point of view. Whole thesis is divided into four chapters. The first three chapters are devoted to the theoretical parts and the fourth chapter is focused on research. The theoretical part defines the basic concepts in the field of the possibility of using mobile devices in teaching, education of pupils with special educational needs in the ordinary school and also in a school established pursuant to section 16, paragraph 9 of the Act. An integral part of the theoretical part are the risks associated with ICT and how to prevent them. The fourth chapter is focused on parents of the pupils with special educational need. A set of questions for the parents has been created and subsequently this research was evaluated and based on this. A list of recommendations for parents was compiled, which contained advice how to use mobile devices effectively and what to look out for when using them by children with special educational needs.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Patrikova P20N0050P.pdfPlný text práce1,23 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce39,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce36,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Protokol Patrikova.pdfPrůběh obhajoby práce263,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45369

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.