Title: Mobilní zařízení ve vzdělávání z pohledu rodičů žáků \nl{}se specifickými vzdělávacími potřebami
Other Titles: Mobile devices in education parents view
Authors: Patriková, Martina
Advisor: Rohlíková Lucie, PhDr. Ph.D.
Referee: Benediktová Lenka, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45369
Keywords: inkluze a integrace mobilní zařízení podpůrná opatření specifické vzdělávací potřeby výukové programy vzdělávání žáků
Keywords in different language: inclusion and integration mobile devices support measures specific educational needs teaching programmes education of pupils
Abstract: Diplomová práce je zaměřená na využití mobilních zařízení u žáků se speciálně vzdělávacími potřebami z pohledu rodičů. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol, kdy první tři kapitoly jsou věnované teoretické část a čtvrtá kapitola je zaměřena na výzkumné šetření. V rámci teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblastí možností využití mobilních zařízení ve výuce pro vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. V diplomové práci uvedeno vzdělávání žáků v běžné základní škole a ve škole zřízené podle §16 odst. 9 zákona. Nedílnou součástí teoretické části práce jsou i rizika související s ICT a návod, jak jim předcházet. Ve čtvrté kapitole jsem se zaměřila na rodiče žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Byl vytvořen soubor otázek pro rodiče a následně toto výzkumné šetření bylo vyhodnoceno. Byl sestaven seznam doporučení pro rodiče, který obsahuje rady, jak efektivně využívat mobilní zařízení a na co si dát pozor při jejich používání dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami.
Abstract in different language: This thesis is focused on using mobile devices by the pupils with special educational needs from the parents' point of view. Whole thesis is divided into four chapters. The first three chapters are devoted to the theoretical parts and the fourth chapter is focused on research. The theoretical part defines the basic concepts in the field of the possibility of using mobile devices in teaching, education of pupils with special educational needs in the ordinary school and also in a school established pursuant to section 16, paragraph 9 of the Act. An integral part of the theoretical part are the risks associated with ICT and how to prevent them. The fourth chapter is focused on parents of the pupils with special educational need. A set of questions for the parents has been created and subsequently this research was evaluated and based on this. A list of recommendations for parents was compiled, which contained advice how to use mobile devices effectively and what to look out for when using them by children with special educational needs.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KVD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Patrikova P20N0050P.pdfPlný text práce1,23 MBAdobe PDFView/Open
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce39,61 kBAdobe PDFView/Open
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce36,74 kBAdobe PDFView/Open
Protokol Patrikova.pdfPrůběh obhajoby práce263,4 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/45369

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.