Title: Řízení vztahů se zákazníkem a jeho význam pro posílení \nl{}konkurenceschopnosti podniku
Other Titles: Customer relationship management and its importance for strengthening for the competitiveness of the company
Authors: Svatková, Kateřina
Advisor: Pavlák Miroslav, Ing. Ph.D.
Referee: Jelínková Eva, Ing.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47856
Keywords: crm (řízení vztahů se zákazníky);marketingová komunikace;zákazník;konkurence;banka
Keywords in different language: crm (customer relationship management);marketing communication;customer;competition;bank
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou "Řízení vztahů se zákazníkem a jeho význam pro posílení konkurenceschopnosti podniku." Záměrem autorky je zanalyzovat aktuální stav CRM v bance XYZ CZ a doporučit ekonomicky výhodná opatření, která by společnosti přinesla vyšší zisk, nové klienty a zajistila udržení stávajících klientů. Teoretická část bakalářské práce je sepsána z vybrané odborné literatury. Praktická část bakalářské práce je vypracována na základě poskytnutých interních dokumentů společnosti XYZ CZ, dále pak z informací opatřených od manažera pobočky v Karlových Varech, ze zpracovaných dat dotazníkových šetření a vlastního pozorování. V analytické části je čtenář zprvu seznámen s bankou XYZ CZ, následuje popis současného stavu CRM, dále je sestavena SWOT analýza a v závěru práce se autorka věnuje návrhům pro zlepšení řízení vztahů se zákazníky.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with the issue of "Customer Relationship Management and its importance for strengthening for the competitiveness of the company." The author's intention is to analyse the current state of CRM at XYZ CZ bank and to recommend economically advantageous measures that would bring the company higher profits, new clients and ensure the retention of existing clients. The theoretical part of the bachelor thesis is written from selected professional literature. The practical part of the bachelor thesis is developed on the basis of provided internal documents of the company XYZ CZ, as well as from the information provided by the manager of the branch in Karlovy Vary, from the processed data of questionnaire surveys and own observations. In the analytical part, the reader is first acquainted with the bank XYZ CZ, followed by a description of the current state of CRM, then is compiled a SWOT analysis and at the end of the work the author focuses on proposals for improving customer relationship management.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Svatkova_Katerina_final.pdfPlný text práce1,36 MBAdobe PDFView/Open
Svatkova_Katerina_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce117,65 kBAdobe PDFView/Open
Svatkova Katerina_oponent.pdfPosudek oponenta práce347,38 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,19 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47856

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.