Title: Posouzení marketingové strategie vybrané společnosti
Other Titles: Marketing Strategy Evaluation in Selected Company
Authors: Matějková, Andrea
Advisor: Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.
Referee: Holubová Lenka, Ing.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47954
Keywords: coca-cola hbc česko a slovensko s.r.o.;kofola československo a.s.;marketing;marketingová strategie;marketingová komunikace
Keywords in different language: coca-cola hbc česko a slovensko s.r.o.;kofola československo a.s.;marketing;marketing strategy;marketing communication
Abstract: Tato bakalářská práce je vytvořena s cílem provedení posouzení a porovnání marketingových strategií společností Coca-Cola HBC Česko a Slovensko s.r.o. a Kofola ČeskoSlovensko a.s., které se zaměřují na výrobu a prodej kolových nápojů. V teoretické části jsou popsány pojmy marketingová strategie, marketingový mix a druhy komunikačního mixu ATL, BTL a TTL. Praktická část práce je tvořena z historie společností Coca-Cola HBC Česko a Slovensko s.r.o., Kofola ČeskoSlovensko a.s. a jejich marketingové strategie především komunikačního mixu. Dále je v práci provedeno dotazníkové šetření za pomocí stanovených výzkumných otázek a hypotéz. Na konci práce jsou na základě výstupů navržena vhodná doporučení pro vylepšení jednotlivých marketingových komunikací a porovnání obou společností.
Abstract in different language: This bachelor thesis is designed to assess and compare the marketing strategies of Coca-Cola HBC Česko a Slovensko s.r.o. and Kofola ČeskoSlovensko a.s., which focus on the production and sale of their cola beverages. The theoretical part describes the concepts of marketing strategy, marketing mix and types of communication mix ATL, BTL and TTL. The practical part of the thesis consists of the history of the companies Coca-Cola HBC Česko a Slovensko s.r.o., Kofola ČeskoSlovensko a.s. and their marketing strategy especially the communication mix. Furthermore, a questionnaire survey is carried out in the thesis, using set research questions and hypotheses. At the end of the thesis, appropriate recommendations for improvement of individual marketing communications and comparison of the two companies are proposed based on the outputs.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace-Matejkova.pdfPlný text práce2,9 MBAdobe PDFView/Open
Matejkova_Andrea_v.pdfPosudek vedoucího práce220,47 kBAdobe PDFView/Open
Matejkova_Andrea_o.pdfPosudek oponenta práce129,18 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,56 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47954

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.