Název: Bariéry integrace s žáky s odlišným mateřským jazykem na I. stupni ZŠ v ČR
Další názvy: Barriers of integration with pupils with a different mother tongue at the 1st level of elementary school in the Czech Republic
Autoři: Horáková, Petra
Vedoucí práce/školitel: Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Oponent: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48484
Klíčová slova: majoritní kultura;adaptace;žák s omj;integrace;inkluze;kultura;jazyk a komunikace;didaktické pomůcky;efektivní metody;zákony
Klíčová slova v dalším jazyce: majority culture;adaptation;pupil with omj;integration;inclusion;culture;language and communication;teaching aids;effective methods;laws
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá bariérami integrace žáků s OMJ. V teoretické části se budeme zabývat pojmy: integrace, inkluze, žák s OMJ, kultura, jazyk a komunikace. Nahlédneme do zákonů ČR. V praktické části bude použit rozhovor s žáky s OMJ, jejich rodiči a učiteli. Další metodou bude kazuistika a pozorování. Cílem diplomové práce bude zkoumat integraci žáků s OMJ, adaptace do majoritní společnosti, jaké efektivní metody učitelé využívají aj. Výstupem diplomové práce bude zpracování metodického balíčku pro práce se žáky s OMJ pro učitele.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with barriers to the integration of pupils with OMJ. In the theoretical part we will deal with the concepts: integration, inclusion, pupil with OMJ, culture, language and communication. We will look into the laws of the Czech Republic. In the practical part, an interview with pupils with OMJ, their parents and teachers will be used. Another method will be case study and observation. The aim of the diploma thesis will be to examine the integration of pupils with OMJ, adaptation to the majority society, what effective methods teachers use, etc. The output of the diploma thesis will be the elaboration of a methodological package for working with pupils with OMJ for teachers.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bariery integrace zaku s OMJ, Horakova Petra 2022.pdfPlný text práce2,84 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horakova_oponent.pdfPosudek oponenta práce207,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horakova_Vedouci.pdfPosudek vedoucího práce198,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Horakova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce171,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48484

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.