Title: | Bariéry integrace s žáky s odlišným mateřským jazykem na I. stupni ZŠ v ČR |
Other Titles: | Barriers of integration with pupils with a different mother tongue at the 1st level of elementary school in the Czech Republic |
Authors: | Horáková, Petra |
Advisor: | Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48484 |
Keywords: | majoritní kultura;adaptace;žák s omj;integrace;inkluze;kultura;jazyk a komunikace;didaktické pomůcky;efektivní metody;zákony |
Keywords in different language: | majority culture;adaptation;pupil with omj;integration;inclusion;culture;language and communication;teaching aids;effective methods;laws |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá bariérami integrace žáků s OMJ. V teoretické části se budeme zabývat pojmy: integrace, inkluze, žák s OMJ, kultura, jazyk a komunikace. Nahlédneme do zákonů ČR. V praktické části bude použit rozhovor s žáky s OMJ, jejich rodiči a učiteli. Další metodou bude kazuistika a pozorování. Cílem diplomové práce bude zkoumat integraci žáků s OMJ, adaptace do majoritní společnosti, jaké efektivní metody učitelé využívají aj. Výstupem diplomové práce bude zpracování metodického balíčku pro práce se žáky s OMJ pro učitele. |
Abstract in different language: | The diploma thesis deals with barriers to the integration of pupils with OMJ. In the theoretical part we will deal with the concepts: integration, inclusion, pupil with OMJ, culture, language and communication. We will look into the laws of the Czech Republic. In the practical part, an interview with pupils with OMJ, their parents and teachers will be used. Another method will be case study and observation. The aim of the diploma thesis will be to examine the integration of pupils with OMJ, adaptation to the majority society, what effective methods teachers use, etc. The output of the diploma thesis will be the elaboration of a methodological package for working with pupils with OMJ for teachers. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bariery integrace zaku s OMJ, Horakova Petra 2022.pdf | Plný text práce | 2,84 MB | Adobe PDF | View/Open |
Horakova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 207,06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Horakova_Vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 198,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Horakova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 171,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48484
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.