Title: | Jednoduchý laser game systém |
Other Titles: | Simple Laser Game System |
Authors: | Linhart, Tomáš |
Advisor: | Mainzer Tomáš, Ing. Ph.D. |
Referee: | Kačírek Robert, Ing. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49542 |
Keywords: | lasergame;mikrokontroler;server;socket;mobilní komunikace;infračervené světlo;rest api;webový klient |
Keywords in different language: | lasergame;microcontroller;server;socket;mobile communications;infrared light;rest api;web client |
Abstract: | Tato bakalářská práce řeší návrh a implementaci hardware a software pro hraní hry LaserGame. V teoretické části jsou prozkoumány existující řešení, které se pro hraní LaserGame využívají a je navrženo vlastní řešení s využitím komunikace pomocí mobilní datové sítě pro přenos dat. Je navržena optika tvořící laserový paprsek a je ověřena škodlivost tohoto paprsku na zdraví hráčů. V druhé částí je implementován centrální bod pro řízení hry a komunikace, terminál pro nastavení jednotlivých her, zobrazení výsledků a správu zařízení. Je vytvořen hardware založený na mikrokontroleru A9G, jenž slouží pro detekci zásahů, střelbu a interakci s hráčem. Software je v poslední části práce otestován a je provedena zkušební hra ověřující funkčnost navrženého řešení. |
Abstract in different language: | Point of this thesis is to design and implement hardware and software used to play LaserGame. In teoretical part of the thesis multiple existing solutions used for playing LaserGame are explored and own solution using mobile data network to transfer data is designed. Optics to create laser beam are designed and it is validated to not cause any harm to players. In second part of the thesis is implemented central server to manage running games and communication, terminal to set up new games, show information about past games and manage connected devices. Hardware based on A9G microcontroler that is used for detecting hits, shooting and interaction with player is designed and developed. In the last part of the thesis, software is tested and test game is played to validate correct functions of the designed solution. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A18B0255P_dokumentace.pdf | Plný text práce | 8,72 MB | Adobe PDF | View/Open |
A18B0255P-hodnoceni.pdf | Posudek vedoucího práce | 41,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
A18B0255P_posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 68,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
A18B0255P_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 88,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
A18B0255P_zadaniBP.pdf | VŠKP - příloha | 12,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
A18B0255P_prilohy.zip | VŠKP - příloha | 628,89 MB | ZIP | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/49542
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.