Název: Využití virtuální reality ve výuce zeměpisu
Další názvy: The use of virtual reality in geography education
Autoři: Ebrová, Anežka
Vedoucí práce/školitel: Duffek Václav, Mgr.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50024
Klíčová slova: virtuální realita;výuka ve virtuální realitě;pedagogický výzkum;solomonův experiment hloubkový rozhovor;fyzická geografie severní ameriky;frontální výuka;kooperativní výuka;základní škola
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual reality;virtual reality in education;pedagogical research;solomon experiment;in-depth interview;physical geography of north america;frontal teaching;cooperative learning;elementary school
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá odpovědí na základní a dílčí výzkumnou otázku: Dokáže výuka zeměpisu ve virtuální realitě přinést lepší výsledky ve formě pochopení učiva a jeho zapamatování? Výzkum probíhal způsobem srovnání dvou výukových metod při výuce zeměpisu v 7. třídě na základní škole. Výsledky byly zjištěny s pomocí pedagogického výzkumu, a to didaktického experimentu a hloubkového rozhovoru. Vyučovacím tématem byla stanovena fyzická geografie Severní Ameriky. Bakalářská práce porovnává výsledky testů dvou paralelních tříd, z nichž v jedné byl uplatněn klasický způsob výuky, zatímco v druhé byla použita virtuální realita. V testu dopadla lépe třída, ve které byla zvolena obrázková metoda, jelikož míra procenta zlepšení byla vyšší. To však nemusí nutně znamenat, že metoda použití virtuální reality je špatná. Z dat rozhovoru totiž vyplynulo, že žáci si dokázali lépe uchovat informace z hodiny kdy byla použita virtuální realita.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with answering the basic and partial research question: Can teaching geography in virtual reality produce better results in terms of understanding and retention of the material? The research was conducted in a way of comparing two teaching methods in teaching geography in grade 7 at primary school. The results were found with the help of pedagogical research, namely didactic experiment and in-depth interview. The teaching topic was determined to be the physical geography of North America. The bachelor's thesis compares the test results of two parallel classes, in one of which the traditional teaching method was applied, while in the other virtual reality was used. The class in which the image-based method was chosen performed better in the test, as the percentage improvement rate was higher. However, this does not necessarily mean that the method of using virtual reality is bad. In fact, the interview data showed that the students were able to retain the information from the lesson better when virtual reality was used.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Anezka Ebrova 2022.pdfPlný text práce1,85 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Anezka Ebrova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce133,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Anezka Ebrova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce636,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Anezka Ebrova_oponent.pdfPosudek oponenta práce859,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50024

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.