Název: | Využití virtuální reality ve výuce zeměpisu |
Další názvy: | The use of virtual reality in geography education |
Autoři: | Ebrová, Anežka |
Vedoucí práce/školitel: | Duffek Václav, Mgr. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50024 |
Klíčová slova: | virtuální realita;výuka ve virtuální realitě;pedagogický výzkum;solomonův experiment hloubkový rozhovor;fyzická geografie severní ameriky;frontální výuka;kooperativní výuka;základní škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | virtual reality;virtual reality in education;pedagogical research;solomon experiment;in-depth interview;physical geography of north america;frontal teaching;cooperative learning;elementary school |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá odpovědí na základní a dílčí výzkumnou otázku: Dokáže výuka zeměpisu ve virtuální realitě přinést lepší výsledky ve formě pochopení učiva a jeho zapamatování? Výzkum probíhal způsobem srovnání dvou výukových metod při výuce zeměpisu v 7. třídě na základní škole. Výsledky byly zjištěny s pomocí pedagogického výzkumu, a to didaktického experimentu a hloubkového rozhovoru. Vyučovacím tématem byla stanovena fyzická geografie Severní Ameriky. Bakalářská práce porovnává výsledky testů dvou paralelních tříd, z nichž v jedné byl uplatněn klasický způsob výuky, zatímco v druhé byla použita virtuální realita. V testu dopadla lépe třída, ve které byla zvolena obrázková metoda, jelikož míra procenta zlepšení byla vyšší. To však nemusí nutně znamenat, že metoda použití virtuální reality je špatná. Z dat rozhovoru totiž vyplynulo, že žáci si dokázali lépe uchovat informace z hodiny kdy byla použita virtuální realita. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis deals with answering the basic and partial research question: Can teaching geography in virtual reality produce better results in terms of understanding and retention of the material? The research was conducted in a way of comparing two teaching methods in teaching geography in grade 7 at primary school. The results were found with the help of pedagogical research, namely didactic experiment and in-depth interview. The teaching topic was determined to be the physical geography of North America. The bachelor's thesis compares the test results of two parallel classes, in one of which the traditional teaching method was applied, while in the other virtual reality was used. The class in which the image-based method was chosen performed better in the test, as the percentage improvement rate was higher. However, this does not necessarily mean that the method of using virtual reality is bad. In fact, the interview data showed that the students were able to retain the information from the lesson better when virtual reality was used. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Anezka Ebrova 2022.pdf | Plný text práce | 1,85 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Anezka Ebrova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 133,94 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Anezka Ebrova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 636,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Anezka Ebrova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 859,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/50024
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.