Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Slavík, Jan | |
dc.contributor.author | Kokošková, Michaela | |
dc.date.accepted | 2012-06-01 | |
dc.date.accessioned | 2013-06-19T06:37:59Z | - |
dc.date.available | 2011-06-13 | cs |
dc.date.available | 2013-06-19T06:37:59Z | - |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-04-27 | |
dc.identifier | 44631 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/5192 | |
dc.description.abstract | Předmětem mého zkoumání byl proces interpretace vizuálního uměleckého díla ze strany laiků. Práce ukazuje a analyzuje vývoj subjektivního /individuálního porozumění uměleckému dílu a jevy, jež se při poznávání a interpretování dějí. V práci popisuji, charakterizuji a vykládám změny doprovázející kvalitativní vývoj subjektivní interpretace od naivní ke kritické, vyvolané edukačním vlivem. Cílem mé bakalářské práce bylo teoreticky vymezit, empiricky popsat a kvalitativně analyzovat změny v kvalitě interpretace vizuálního uměleckého díla způsobené edukačním vlivem na respondentovu naivní (nepoučenou) interpretaci ve směru kritické interpretace. Práce obsahuje teoretickou část zaměřenou na fenomén interpretace a rozbor pojmu interpretace s ohledem na jeho samotný vývoj. Praktická část obsahuje rozhovory se 6 laiky účelově vybranými z různých oblastí lidských činností. | cs |
dc.format | 70 s., 79 s. příloh | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=44631 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | interpretace | cs |
dc.subject | interpretační rozptyl | cs |
dc.subject | umění | cs |
dc.subject | umělecké dílo | cs |
dc.subject | artefiletika | cs |
dc.subject | vizuální komunikace | cs |
dc.subject | hermeneutika | cs |
dc.subject | předporozumění | cs |
dc.subject | fikční svět | cs |
dc.subject | výrazová hra | cs |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs |
dc.subject | estetická distance | cs |
dc.title | Slovo a obraz v souvislostech Proces interpretace uměleckého díla ze strany laiků | cs |
dc.title.alternative | Word and image in context The difference between the lay and critical interpretation | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.description.department | Katedra výtvarné kultury | cs |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The subject of my research was the interpretation process of the visual artwork of the laity. The work points and analyses the development of subjective / individual understanding of work of art and phenomena, which are happened by interpreting and learning. In my work, I have described and interpreted qualitative changes accompanying the development of subjective interpretation from naive to critical, due to educational influence. The aim of my thesis was to determine theoretically, empirically describe and analyse the qualitative changes in the quality of interpreting the visual work of art caused by respondent's educational influence on naive (uninformed) interpretation in the direction of the critical interpretation. In the theoretical part of my thesis I have dealt with the phenomenon of interpretation and I have analysed the concept of interpretation with regard to its actual development. The practical part includes interviews with 6 purposeful selection of laymen selected from various areas of human activity. | en |
dc.subject.translated | interpretation | en |
dc.subject.translated | interpretation variance | en |
dc.subject.translated | art | en |
dc.subject.translated | artwork | en |
dc.subject.translated | art-philetic | en |
dc.subject.translated | visual communication | en |
dc.subject.translated | hermeneutics | en |
dc.subject.translated | pre-understanding | en |
dc.subject.translated | fictional world | en |
dc.subject.translated | expressive game | en |
dc.subject.translated | qualitative research | en |
dc.subject.translated | aesthetic distance | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska_prace.pdf | Plný text práce | 18,37 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kokoskova- vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 705,94 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kokoskova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 335,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kokoskova-obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 189,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/5192
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.