Title: Virtuální a rozšířená realita jako nástroj pro rozvoj společnosti
Other Titles: Virtual and augmented reality as a tool for company progress
Authors: Dufek, Patrik
Advisor: Vacek Jiří, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Čížek Petr, Ing. Ph.D., MA
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52583
Keywords: virtuální realita;rozšířená realita;inovace;management projektů;agilní řízení;průmysl 4.0;cost benefit analýza;analýza rizik
Keywords in different language: virtual reality;augmented reality;innovation;project management;agile management;industry 4.0;cost benefit analysis;risk analysis
Abstract: Tato diplomová práce se zaměřuje na nástroje čtvrté průmyslové revoluce, konkrétně na virtuální a rozšířenou realitu, a jejich implementaci do průmyslu. Cílem práce je popsat projektové plány a přínosy virtuálního tréninku pro firmu i autora. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá managementem inovací, managementem projektů a charakterizací průmyslových revolucí, přičemž největší důraz je kladen na čtvrtou průmyslovou revoluci a nástroje průmyslu 4.0, virtuální a rozšířenou realitu. Praktická část se zabývá charakteristikou virtuální reality v průmyslu, popisem vybraného projektu a jeho vývoje, definicí využívaného hardwaru a softwaru a cost benefit analýzou projektu. Závěr práce zahrnuje shrnutí výsledků a doporučení na základě získaných zkušeností.
Abstract in different language: This thesis focuses on the tools of the fourth industrial revolution, specifically virtual and augmented reality, and their implementation in industry. The aim of the thesis is to describe the project plans and the benefits of virtual training for the company and the author. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with innovation management, project management and the characterization of industrial revolutions, with the greatest emphasis on the fourth industrial revolution and the tools of Industry 4.0, virtual and augmented reality. The practical part deals with the characteristics of virtual reality in industry, description of the selected project and its development, definition of the hardware and software used and cost benefit analysis of the project. The conclusion of the thesis includes a summary of the results and recommendations based on the experience gained.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PatrikDufek_DP.pdfPlný text práce2,76 MBAdobe PDFView/Open
Dufek Patrik_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce124,89 kBAdobe PDFView/Open
dufek_o.pdfPosudek oponenta práce121,51 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,64 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52583

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.