Název: | Nefigurativní umění jako inspirační východisko výtvarných experimentů v mateřské škole |
Další názvy: | Non-figurative art as an inspirational source for art experiments in kindergarten |
Autoři: | Sýkorová, Adéla |
Vedoucí práce/školitel: | Plíhalová Monika, Mgr. |
Oponent: | Poláček Stanislav, MgA. Mgr. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53321 |
Klíčová slova: | předškolní věk;výtvarná činnost;experiment;abstrakce;akční malba;neoplasticismus;abstraktní expresionismus;geometrická abstrakce |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool age;creative activity;experiment;abstraction;action painting;neoplasticism;abstract expressionism;geometric abstraction |
Abstrakt: | Práce je zaměřena na nefigurativní umění jako inspirační východisko výtvarných experimentů v mateřské škole. V teoretické části jsou popsány výtvarná výchova a její cíle, je zde popsán vývoj dětské kresby a myšlení. Práce se zabývá i pojetím RVP PV a nefigurativní tvorby. Dále je zde vymezen pojem nefigurativní umění, jeho podoby a inspirační východiska. V praktické části jsou zpracovány čtyři výtvarné činnosti dle inspiračních východisek, u nichž je sepsán průběh a reflexe. Praktická část je obohacena o fotografie tvorby dětí v mateřské škole. Práce je zakončena důkladnou reflexí, ze které vychází závěr. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The work is focused on non-figurative art as an inspirational starting point for creative experiments in kindergarten. In the theoretical part, art education and its goals are described, the development of children's drawing and thinking is depicted here. The work also deals with the concept of RVP PV (Framework Education Programme for Preschool Education) and non-figurative creation. Furthermore, the concept of non-figurative art, its forms and sources of inspiration are defined here. In the practical part, four creative activities are elaborated according to inspirational starting points; these are accompanied by their course and reflection. The practical part is supplemented with photos of children's creations in kindergarten. The work is finished with a thorough reflection, on which the conclusion is based. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Nefigurativni umeni jako inspiracni vychodisko vytvarnych experimentu v materske skole.pdf | Plný text práce | 1,91 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
POSUDEK_vedouci_Sykorova.pdf | Posudek vedoucího práce | 306,11 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Posudek_oponent_Adela Sykorova.pdf | Posudek oponenta práce | 267,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sykorova_hodnoceni.pdf | Průběh obhajoby práce | 527,9 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53321
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.