Title: | Úzkosti a fobie žáků na ZŠ |
Other Titles: | Anxieties and phobias of elementary school students |
Authors: | Hlomová, Eliška |
Advisor: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53716 |
Keywords: | úzkost;fobie;mladší školní věk;afektivita;nálady;strach;poruchy |
Keywords in different language: | anxiety;phobia;younger school age;affectivity;mood;fear;disorders |
Abstract: | Diplomová práce pojednává o výskytu míry úzkostí a fobií u žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části nalezneme vymezení základních pojmů, týkajících se daného tématu. V praktické části výzkumu je porovnání výsledků se studií z roku 2016, která se zabývá stejným tématem. V praktické části je také detailně popsána míry výskytu úzkostí u konkrétního věku žáků, či jejich pohlaví. |
Abstract in different language: | The thesis discusses the incidence of anxiety and phobia rates in primary school pupils. In the theoretical part, we find the definition of basic concepts concerning a given topic. In the practical part of the research, there is a comparison of the results with the 2016 study, which deals with the same topic. In the practical part, there is also a detailed description of the incidence of anxiety in particular age of pupils, or their gender |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hlomova-Eliska DIPLOMOVA PRACE 2023 (7).pdf | Plný text práce | 1,71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hlomova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 206,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hlomova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 238,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Hlomova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 328,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/53716
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.