Title: | Výroba a využití didaktických pomůcek pro výuku žáků s mentálním postižením |
Other Titles: | Making and using of didactic aids for teaching mentally handicapped children |
Authors: | Došková, Jana |
Advisor: | Honzíková, Jarmila |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5377 |
Keywords: | didaktické prostředky;didaktické pomůcky;didaktické zásady;tvořivost;mentální retardace |
Keywords in different language: | didactic means;didactic aids;didactic principles;creativity;mental retardation |
Abstract: | Diplomová práce pojednává o výrobě didaktických pomůcek a o jejich následném využití ve speciální škole při výuce žáků s mentálním postižením. Didaktické pomůcky jsou zaměřeny na nácvik sebeobsluhy, cvičení jemné a hrubé motoriky, na orientaci v prostoru a čase, rozvoj smyslového vnímání a rozumového poznávání, nácvik čtení a psaní, dále pak na vytváření základních matematických představ. Vybrané didaktické pomůcky jsou následně ověřeny v praxi. |
Abstract in different language: | The thesis deals with making didactic aids and with their subsequent use in the special school in education of pupils with mental handicap. The didactic aids are aimed to practise self-service, to practise precise and rough movements, to orientation in space and time, to the development of sensual perception and rational cognition, and also to creating basic mathematical images. Chosen didactical aids are subsequently checked in practice. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAT) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Jana Doskova.pdf | Plný text práce | 3,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Doskova IMG.pdf | Posudek vedoucího práce | 944,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Doskova_DP.pdf | Posudek oponenta práce | 388,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Doskova - prot..pdf | Průběh obhajoby práce | 61,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5377
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.