Název: Autorská didaktická kniha
Další názvy: Author 's didactic book
Autoři: Rybová, Klára
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
Oponent: Poláček Stanislav, MgA. Mgr.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54041
Klíčová slova: didaktická kniha;hra;edukace;didaktická transformace;umění
Klíčová slova v dalším jazyce: didactic book;game;education;didactic transformation;art
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu autorské didaktické knížky, která slouží jako prostředek pro efektivní představení umění dětem raného a středního školního věku formou knižních didaktických her. Cílem práce je poskytnout ucelený návod a materiál, který umožní pedagogům a rodičům efektivně zprostředkovávat umění dětem, přičemž se hlavní důraz klade na umění moderny. Teoretická část práce se zabývá významem hry jako prostředku pro efektivní vzdělávání a rozvoj dětí. Dále se zaměřuje na možnosti zprostředkování umění dětem, na práci s učebnicemi a jejich tvorbu. Popisuje vybrané edukační programy a zprostředkování učiva formou pracovních sešitů a listů. Představuje také vybraná knižní nakladatelství, která sloužila jako inspirace pro tvorbu autorské didaktické knihy. Praktická část práce představuje samotnou autorskou didaktickou knihu, která obsahuje vybrané umělecké hry zaměřené na konkrétní umělecká díla. Tato díla jsou pečlivě analyzována z hlediska jejich obsahů a konceptů. Práce dále popisuje konceptualizaci vzdělávacích uměleckých obsahů a jejich transformaci do didaktické podoby, která je atraktivní a přístupná pro děti. Praktická část nakonec zahrnuje průběh samotného procesu tvorby autorské knihy.
Abstrakt v dalším jazyce: Bachelor's thesis focuses on the creation of an original didactic book that serves as a tool for effectively introducing art to children of early and middle school age through book-based educational games. The aim of this thesis is to provide a comprehensive guide and material that enables educators and parents to effectively convey art to children, with a particular emphasis on modern art. The theoretical part of the thesis examines the significance of play as a means of effective education and child development. It also explores the possibilities of mediating art to children, including the use of textbooks and their creation. It describes selected educational programs and the presentation of educational content through workbooks and worksheets. Additionally, selected book publishers that served as inspiration for the creation of the author's didactic book are introduced. The practical part of the thesis presents the actual author's didactic book, which includes selected art games focused on specific art pieces. These artworks are carefully analyzed in terms of their content and concepts. The thesis further describes the conceptualization of educational art content and its transformation into a didactic form that is engaging and accessible to children. The practical part also encompasses the progress of the actual process involved in creating the author's book.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
bakalarska_prace_rybova_klara.pdfPlný text práce2,6 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rybova - posudek - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce357,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rybova - oponent posudek.pdfPosudek oponenta práce302,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
prubeh_rybova.pdfPrůběh obhajoby práce419,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54041

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.